بیشتر زندگی عمومی در ایالات متحده آمریکا عملا متوقف شده و این مسأله بر باکس آفیس کشور هم اثر بزرگی گذاشته است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، صنعت نمایش یکی از صنایعی بوده که نمیخواست درهای خود را به خاطر بحران عمومی سلامت ویروس کرونا ببندد. پیش از جمعه به نظر نمیرسید که ترس از همهگیری ویروس خیلی روی سینما رفتن مردم اثر گذاشته باشد اما نتایج باکس آفیس آخر هفته نشان میدهد تعداد بسیار کمتری از مردم برای تماشا فیلم بیرون رفتند.
فروش بلیت در آمریکای شمالی به پایینترین درجه خود در دو دهه اخیر رسید و بین جمعه و یکشنبه تنها ۵۵.۳ میلیون دلار سود تولید کرد. فروش گیشههای سینما از آخر هفته پانزدهم تا هفدهم سپتامبر ۲۰۰۰ تا به حال تا این حد پایین نبودهاند. آن موقع باکس آفیس ۵۴.۵ میلیون دلار فروخته بود.
در این آخر هفته، باکس آفیس شاهد کاهش ۴۵ درصدی فروش بلیت نسبت به آخر هفته قبلی بود و تنها یک فیلم یعنی «به جلو» دیزنی و پیکسار توانست بیش از ۱۰ میلیون دلار بفروشد. این کاهش عظیم باعث شد فروش باکس آفیس تا اینجای سال تقریباً ۹ درصد کاهش پیدا کند.
این آخر هفته ایامسی و ریگال که دو زنجیره بزرگ سالنهای سینمای آمریکا هستند و چند مجموعه دیگر از جمله آلامو و آرکلایت ظرفیت سالنهای خود را ۵۰ درصد کاهش دادند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند. به این ترتیب آنها توانستند از راهبردهای مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا مبنی بر حفظ «فاصله اجتماعی» پیروی کنند. سالنهای سینما همچنین بین ردیفها و صندلیها فاصله گذاشتند تا مطمئن شوند بینندگان به اندازه کافی فاصله دارند.
برنده هفته پیش باکس آفیس یعنی «به جلو» با فروشی ۱۰.۵ میلیون دلاری که نشانگر یک کاهش عظیم ۷۳ درصدی نسبت به فروش هفته قبل بود توانست در صدر باکس آفیس قرار بگیرد. در مقایسه، «دایناسور خوب» که یکی از کمفروشترین فیلمهای تاریخ پیکسار است در هفته دوم فروش خود کاهشی ۶۰ درصدی را تجربه کرده بود. بعد از دو هفته اکران، انیمیشن فانتزی «به جلو» توانسته ۶۰.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۰۱ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی بفروشد.
فیلم درام «هنوز باور دارم» از اکران در ۳۲۵۰ سالن سینما ۹.۵ میلیون دلار فروخت و در میان فیلمهای تازه اکران شده بیشترین فروش را داشت که آن را در رتبه دوم باکس آفیس آخر هفته قرار داد.
تریلر ابرقهرمانی «بلادشات» با نقشآفرینی وین دیزل محصول سونی هم از ۲۸۶۱ سالن سینما ۹.۳ میلیون دلار کسب کرد و توانست در رتبه سوم باکس آفیس قرار بگیرد. بودجه این فیلم ۴۵ میلیون دلار بود. این فیلم در بازار بینالمللی هم ۱۳ میلیون دلار فروخت که مجموع فروشش را به ۲۴.۴ میلیون دلار رساند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





