سرمای شدید زمستان که در روزهای گذشته بسیاری از ادارهها و مراکز تجاری را در شهرهای مختلف کشور به تعطیلی کشانده است، برای سالنهای سینما هم مشکلاتی را به وجود آورد و در عین حال تاثیرات مثبت و منفی هم بر فروش فیلمها بهجا گذاشته است.
به گزارش سینماسینما، اکران فیلمهایی که ماهها بود روی پرده سینماها نمایش داده میشدند هفته قبل به پایان رسید تا شرایط بهتری در اختیار فیلمهای جدید باشد؛ فیلمهایی همچون «بخارست»، «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» که در آستانه جشنواره فجر در حال اکران هستند.
این فیلمها با توجه به ناآرامیهای چند ماه گذشته، فروش ایدهآل خود را ندارند و طبق اذعان دست اندرکاران این فیلم ها مشکلاتی همچون نبود شرایط مناسب برای پخش تیزرهای تبلیغاتی بخصوص از تلویزیون و نیز شدت گرفتن سرمای هوا وضعیت را برای آنها سختتر کرده است.
البته تعطیلی روزهای گذشته در شهرهایی مثل تهران فروش گیشه را در روزهای ابتدایی هفته تا حدی با افزایش مواجه کرد.
در این زمینه محمد قنبری -مدیر پردیس سینمایی مگامال – درباره تاثیر سرمای هوا بر وضعیت گیشه سینماها و حضور مردم گفت: در پنجشنبه و جمعهای که گذشت سرمای هوا تاثیر بسیار زیادی در کاهش مخاطب داشت و با این سرما مردم اکثرا ترجیح میدهند در خانه بمانند. ضمن اینکه متاسفانه خیلی از سینماها بخاطر صرفهجویی در مصرف گاز با مشکل گرمایشی مواجه هستند.
او افزود: البته تعطیلیهای اخیر سبب شد برخی کسانی که محل کارشان تعطیل است به سینما بیایند تا فیلمهای مورد علاقه خود را ببینند و روز شنبه همین هفته که معمولا در این روز سینما مخاطب زیادی ندارد، حدود ۲۰ درصد افرایش تماشاگر نسبت به روزهای شنبه گذشته داشتیم.
وی درباره اینکه در پردیس مگامال وضعیت سیستمهای گرمایشی چطور است؟ توضیح داد: در سالنهای کوچک مشکلی نداریم ولی در سالنهای بزرگتر به دلیل اینکه در مجتمعهای تجاری بزرگ گاز برای صرفهجویی قطع شده است، مشکلاتی وجود دارد که البته اگر جمعیت بیشتر باشد و لباس گرم پوشیده شود شرایط برای فیلم دیدن مهیاست.
قنبری همچنین گفت: در حال حاضر با اضافه شدن فیلمهای جدید شرایط اکران کمی بهتر شده ولی قطعاً با ایدهآل ما فاصله دارد. در این مورد کم بودن فضای تبلیغاتی برای معرفی فیلمها تاثیر دارد و شاید از هفتههای آینده مخاطبان بیشتری از اکران فیلمهای جدید باخبر شوند.
مسئلهی نبود فضای تبلیغی برای فیلمها در حالی از سوی صاحبان فیلمها و سینماداران مطرح و نقد میشود که گویا مدتی قبل هماهنگیهایی میان سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما انجام شده و مدیران سینمایی بارها بر تسهیل شدن شرایط پخش تیزرهای فیلمهای سینمایی از تلویزیون تاکید کردهاند، اما تقریبا بیشتر فیلمهای در حال اکران چنین فرصتی را تاکنون به دست نیاوردهاند و همین سبب شده که پخش تیزرها از شبکههای ماهوارهای دوباره جدی شود.
در حال حاضر دو فیلم کمدی «بخارست» و «چپ راست» و ملودرام «ملاقات خصوصی» بیشترین مخاطب را در سینما دارند. روز گذشته که دومین روز تقریبا تعطیل پایتخت و برخی دیگر از شهرها بود، کل فروش سینما با ۱۸ هزار و ۸۰۰ تماشاگر، حدود ۵۸۰ میلیون تومان شد که از این رقم بیش از ۴۴۰ میلیون اش، متعلق به فروش بلیت این سه فیلم بوده است.
براساس آمار سامانه مدیریت و فروش اکران (سمفا) تا پایان روز یکشنبه، ۲۵ دیماه «بخارست» حدود ۶۴۰ هزار بلیت به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان، «ملاقات خصوصی» حدود ۷۷ هزار و ۵۰۰ بلیت به مبلغ کلی دو میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان و «چپ راست» ۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیت به مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان فروختهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- گزارشی از آمار فروش فیلمهای روی پرده سینماها/ «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» را چند نفر دیدهاند؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- «بخارست» از ۲۴ آبان اکران میشود
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- پروانه نمایش برای سه فیلم صادر شد
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- پخشکننده فیلم سینمایی «مغز استخوان»: فروش هر فیلمی به نفع همه سینماست/ مشکل «چپ، راست» حل میشود؟
- اعتراض تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» به حذف سیمرغ مردمی
- «ملاقات خصوصی» مدعی پیدا کرد/ محسن جسور: طرح را به دفتر کامران مجیدی ارائه کرده بودم
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





