تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۹:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 167643

«روز سیب» در بخش نسل‌ها در جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد.

به گزارش سینماسینما، «روز سیب» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت دربخش نسل‌ها(جنریشن) در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین پذیرفته شد. «روزسیب»، داستان یک خانواده ایرانی است که با وجود همه ناملایمات، عاشقانه و سرشار از رویا در کنار هم می‌ایستند و همزمان به یکدیگر فضای رشد می‌دهند.

این فیلم روایت داستان پسر بچه‌ای به نام سعید است که به دبستان می‌رود و روزی کامیون پدرش را که با آن سیب فروشی می‌کند، می دزدند و او دیگر نمی تواند سیب به مدرسه ببرد. این فیلم با نگاهی انسانی به ماجرای تفاوت بین شهر ‌روستا می‌پردازد.

آرین رستگار، ژیلا شاهی، مهدی پورموسی و خداداد بخشی زاده بازیگران «روزسیب» هستند. این اثر اولین حضور جهانی خود را با جشنواره فیلم برلین شروع می‌کند.

محمود غفاری با فیلم دیگری به نام «گوزن» به‌عنوان تهیه کننده نیز در این جشنواره دارد.

عوامل فیلم «روز سیب» عبارتند از:

نویسندگان: محمود غفاری و مهناز جارچی، دستیار کار گردان و برنامه ریز: مهدی پورموسی، مدیر فیلمبرداری:علی احسانی، مدیر تولید: وحید حاجیلویی، صدابردار: حامد حسین زاده، تدوین: محمود غفاری، صداگذار: علیرضا علویان، موسیقی: علی منصور، اصلاح رنگ و لابراتوار: سامان مجد وفایی، طراح گرافیک: احسان برآبادی، مشاور رسانه‌ای: سارا شمیرانی، عکاس: مهسا جارچی، مجریان طرح: حسین فتح الهی و علی فتح الهی.

پخش بین‌الملل فیلم«روز سیب» برعهده موسسه تصویرگستر الهه پارسی به مدیریت الهه نوبخت است.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین از ۱۰ تا ۱۶ فوریه آغاز می‌شود و مدت آن به‌خاطر کرونا چند روز کوتاه‌تر شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها