سینماسینما، پاریس: فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری با عنوان فرانسوی «فقط یک شب» از چهارشنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در سینماهای فرانسه به پرده خواهد آمد.
این فیلم امسال در جشنواره برلین در بخش پانوراما شرکت کرده بود و بعد از آن در جشنوارههای گوناگونی حضور داشت و جوایزی نیز بدست آورد که آخرین آن در سیوهفتمین دوره جشنواره فیلم والنسیای مدیترانه، در اسپانیا بود که علی عسگری برنده جایزه بزرگ اول جشنواره شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن را برای صدف عسگری به همراه آورد. جایزه اول به همراه سی هزار یورو، برای کارگردان و همچنین ۱۵ هزار یورو برای پخش کننده اسپانیایی این فیلم است. داستان فیلم مربوط به فرشته دختر دانشجو یی است که چون پدر و مادر او از شهرستان سر زده میخواهند به دیدار او بیایند میخواهد نوزاد خود را که والدین او از وجود آن خبری نداشته اند، مخفی نگهدارد. وی با بهترین دوستش عاطفه بدنبال راهی برای نگهداری این نوزاد برای یک شب میگردند. ایده فیلم از فیلم کوتاه قبلی کارگردان می آید. وی با این اثر مطالعه ای در نسل امروز مورد نظر دارد که با دقت به زوایای آن پرداخته شده است. تا فردا در ۸ سینما در پاریس و حومه و همچنین در تعدادی از شهرهای فرانسه بنمایش عمومی در می آید. نقدهای مطبوعات فرانسه نیز شروع شده که از فیلم تحسین کرده اند. عوامل فیلم: کارگردان علی عسگری، سناریو علی عسگری و علیرضا خاتمی، بازیگران: صدف عسگری، پردیس شیروانی، غزل شجاعی، بابک کریمی و… هستند. فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه است که نیکی کریمی نیز یکی از تهیه کنندگان آن است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





