محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی بیان کرد که با توجه به پیگیریهای صورت گرفته محدودیتهای کرونایی سینماها تا پایان همین هفته برطرف میشود.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با اشاره به تغییر شرایط کرونایی و ایجاد مطالبه برای فعالیت سالنهای سینمایی با ظرفیت صددرصدی بهواسطه استقبال از فیلمهای در حال اکران گفت: این مطالبه از سوی شورای صنفی اکران و سینماداران مطرح شده است. بالطبع مردمی هم که برای تماشای فیلم به سالنهای سینما میآیند بابت ظرفیت محدود سالنها نگرانیهایی بهویژه در روزهای آخر هفته و روزهای فروش بلیت نیمبها دارند. به همین دلیل در حال پیگیری این موضوع از مراجع قانونی هستیم و خواسته ما مطرح شده و سازمان سینمایی بهشدت پیگیر این موضوع است.
وی افزود: پیشبینی میکنیم با توجه به پیگیریهای صورت گرفته و نشستهایی که با مسئولان ذیربط داشتهایم، تا پایان همین هفته محدودیتها برطرف شود بهخصوص که هواپیماها و اتوبوسها در حالی مجاز به فعالیت با ظرفیت صددرصدی شدهاند که رعایت پروتکلها در آنها نسبت به سینما دشوارتر است. از سوی دیگر حضور در سالنهای سینما اختیاری است، برخلاف وسایل نقلیه عمومی که افراد به اجبار از آنها استفاده میکنند.
فرجی در ادامه گفت: در فرآیند فروش بلیت سینماها، امکان بررسی کارت واکسن افراد هم وجود دارد و میتوانیم در مسیر افزایش میزان استقبال از فیلمها این تمهیدات را هم افزایش دهیم.
وی درباره امکان اجرایی شدن چک کردن کارت واکسیناسیون متقاضیان حضور در سالنهای سینمایی تأکید کرد: با توجه به امکاناتی که سامانه سمفا در اختیار ما قرار داده است و امکان بررسی کد ملی افراد خریدار، میتوانیم این موضوع را از همان مرحله ابتدایی فروش بلیت بررسی کنیم. این یکی از ابزارهای موجود برای افزایش ایمنی سالنهای سینماست اما با توجه به جلساتی که داشتهایم طی روزهای آینده تصمیم نهایی در این زمینه اخذ خواهد شد. تلاش این است که در این جلسات به یک نظر واحد برسیم.
شیوهنامهای برای انتخاب سینماهای میزبان «فجر»
مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره شرایط میزبانی سالنهای سینمایی برای جشنواره چهلم فیلم فجر هم توضیح داد: شیوهنامهای را برای انتخاب سینماهای جشنواره فیلم فجر، آماده کردهایم. این شیوهنامه برای اولین بار تدوین و در انجمن سینماداران نسبت به آن اطلاعرسانی شده است. این شیوهنامه روی سایت جشنواره هم قرار گرفته است و انتخاب نهایی سینماهای میزبان جشنواره برمبنای همین شیوهنامه خواهد بود.
وی با اشاره به بازدید از سینماها توسط یک کارگروه جهت بررسی سالنها، درباره آخرین وضعیت فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره چهلم هم گفت: طبق پیشبینیها تقریباً همه فیلمهایی که امکان حضور در جشنواره امسال را دارند فرم تقاضای خود را تکمیل کردهاند و به امید خدا طبق برنامهای که از پیش اعلام شده بود، هیأت انتخاب کار بررسی این آثار را به زودی آغاز خواهد کرد. استقبال از فرآیند ثبت نام در جشنواره خوب بود بخصوص که امسال از منظر تولید، سینمای ایران درگیری بیشتری را با کرونا داشت و مثل سال گذشته فیلمهایی را نداشتیم که پیش از شیوع کرونا ساخته شده باشند. با همین وضعیت هم تهیهکنندگان توانستند فیلمها را به موقع برسانند تا تنور جشنواره امسال هم گرم بماند.
فرجی در پایان درباره لزوم تکمیل فرآیند تولید فیلمهایی که فرم ثبتنام را پر کردهاند هم تأکید کرد: قطعاً سیاست امسال ستاد جشنواره فیلم فجر و دبیر جشنواره این است که هیأت انتخاب باید فیلمها را بهصورت کامل ببینند و روی این موضوع تأکید دارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری شد
- انتشار پیشنویس ضوابط درجهبندی سینماها/ سینماهای ۴۰ ساله درجهبندی نمیشوند
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- دو انتصاب تازه در سازمان سینمایی
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: «قاتل و وحشی» تقاضای پروانه نمایش نداده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟