فیلم «دزدان فروشگاه» با رسیدن به فروشی بالغ بر ۹ میلیون دلار، پرفروشترین فیلم سال ۲۰۱۸ سینمای ژاپن نام گرفت.
به گزارش سینماسینما، این فیلم پس از کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن در سینماهای ژاپن اکران شد و تاکنون فروش ۹.۶ میلیون دلاری (۱.۰۵ میلیارد ین) از محل فروش ۸۵۵ هزار بلیت سینما را به ثبت رسانده است.
این اولین فیلم در تاریخ سینمای ژاپن است که با چنین سرعتی به فروشی بیش از ۹ میلیون دلار دست مییابد.
«دزدان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا» درباره خانوادهای است که به اعمال بزهکارانه خُرد میپردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیشتر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.
«شینزو آبه» نخستوزیر محافظهکار ژاپن پس از کسب جایزه مهم نخل طلا برای سینمای ژاپن هیچ واکنشی به کسب این موفقیت سینمایی نداشت؛ موضوعی که بسیاری آن را به پرداختن به مضمون “محرومیت اجتماعی” در این فیلم نسبت میدهند. «کورئیدا» نیز در واکنش به بیاعتنایی نخستوزیر ژاپن، دعوت وزیر فرهنگ این کشور را برای جشن گرفتن این موفقیت قبول نکرد.
«کورئیدا» با فیلم قبلیاش «شبیه پدر، شبیه پسر» موفق به کسب جایزه هیات داوران جشنواره کن ۲۰۱۳ شد و «استیون اسپلبرگ» قرار است بازسازی هالیوودی این فیلم را به سینما بیاورد. «شبیه پدر، شبیه پسر» در نهایت به فروش ۳۰ میلیون دلاری در گیشه سینمای ژاپن رسید.
اولینبار و در سال ۱۹۵۴ «تینوسوکه کینوگاسا» برای فیلم «دروازه جهنم» نخل طلا را برای سینمای ژاپن کسب کرد و پس از آن «کوروساوا» در سال ۱۹۸۰ با فیلم «کاگموشا» این جایزه را به خانه برد. «شوهی ایمامارو» نیز در سالهای ۱۹۸۳ و ۱۹۹۷ با فیلمهای «ترانه غمانگیزی از نارایاما» و «مارماهی» این جایزه را به خود اختصاص داد تا مجموع جایزههای نخل طلای ژاپنیها با نخل طلای امسال فیلم «دزدان فروشگاه» به عدد پنج برسد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ فیلمسازی که تارانتینو حاضر به بازی در فیلمش شد/ خشونت به سبک ژاپنی!
- روایت یک انتقام سخت؛ «سیزده قاتل» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ روایت خشنتر زنان از «جنایت»/ «اعترافات» تابوشکنی میکند
- روایت قتل فرزند یک معلم/ «اعترافات» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود
- در جلسه نقد و بررسی «سونات توکیو» مطرح شد؛ فیلمسازی که در بند ژانر نیست
- نمایش روایت کوروساوا از بیکاری یک پدر در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود
- در جلسه نقد و بررسی «تیغ پنهان» مطرح شد؛ فیلمسازی که تماشاگرپسند است/ این ساموراییها دوست ندارند شمشیر بکشند
- نمایش «تیغ پنهان» سینمای ژاپن در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ سینمای ژاپن در ۲۰ سال گذشته به دوران طلایی خود نزدیک شده است
- نمایش فیلم «طعم چای» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «هزارتوی رویاها» در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده میشود
- «رویاها»ی کوروساوا در اولین برنامه سینماتک سال ۱۴۰۱ نمایش داده میشود
- ۲۸ فروردین؛ آخرین مهلت عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- کمپین سینماگران ژاپنی برای نجات سینمای مستقل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





