فواد صفاریانپور از سختی تولید در شرایط بیپولی سازمان صداوسیما سخن گفت و اینکه سعی میکند خودش دست به تهیهکنندگی نزند.
به گزارش سینماسینما، فواد صفاریانپور برنامهساز و کارگردان تلویزیونی درباره حضور اسپانسرها در ساخت برنامهها بیان کرد: حضور اسپانسرها در تلویزیون در حال گسترش است درحالی که روند درستی برای بهره گیری از آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اسپانسر مثل مخدر است و همانطور که از مخدر برای درمان هم استفاده میکنند، اسپانسرها هم میتوانند حضور مفیدی در فرآیند تولید داشته باشند اما در حال حاضر، بهره گیری از آنها شکل مشمئزکنندهای دارد.
این برنامهساز با اشاره به سلطه اسپانسرها بر تلویزیون در شرایط بیپولی تصریح کرد: نمیدانم چرا هیچکس درباره بودجه معوق تلویزیون از سوی دولت، صحبت نمیکند و انگار نوعی رودربایستی بین دولت و صداوسیما وجود دارد درحالی که اگر این بودجه تامین شود، نیاز بیرویه به اسپانسرها هم رفع میشود. ما تعداد زیادی شبکه اصلی داریم و تعداد زیادی هم شبکههای استانی هستند که فعالیت دارند و چگونه باید بودجه تولید برنامه در این شبکه ها فراهم شود.
صفاریانپور با اشاره به جلسات برنامهسازان با مدیران توضیح داد: در جلساتی که برای تولید یک برنامه با مدیران برگزار میشود سوال نهایی و اصلی این است که آیا برنامه مورد نظر «اسپانسرخور» است یا نه! این تفکر، دست برنامهساز، مدیر و مدیر شبکه را میبندد چون دایم باید به این فکر کنند که اگر اسپانسر بودجه یک پروژه را تامین نکند باقی پروژه بدهی است.
این کارگردان برنامههای تلویزیونی، یادآور شد: حضور اسپانسر در برنامههایی مثل «خندوانه» و «دورهمی» که خود برنامه شکل گرفته و ساختار دارد، شاید مشکلی نداشته باشد چون اسپانسر زمانی به برنامه ملحق میشود که ایده مشخص است اما زمانی که اسپانسر دست به برنامهسازی میزند تا نفع خودش را ببرد این اتفاق خوشایند نیست.
وی در پایان بیان کرد: ما امروز با سطح سلیقه پایین اسپانسرهایی مواجه شدهایم که به کارهایی که در شأن برنامهسازی تلویزیون نیست، ورود پیدا کردهاند. بدون حضور اسپانسرها هم نمیتوان برنامه تولید کرد و برنامههای زیادی هستند که به دلیل تامین نشدن مالی و کمبود بودجه تعطیل شدهاند. خود من حدود چند سال است تهیهکنندگی نمیکنم چون دلم نمیخواهد زیر بار قرض بروم!
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- کرونا پای برنامههای تلویزیونی را به جوایز اسپریت باز کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما