فواد صفاریانپور از سختی تولید در شرایط بیپولی سازمان صداوسیما سخن گفت و اینکه سعی میکند خودش دست به تهیهکنندگی نزند.
به گزارش سینماسینما، فواد صفاریانپور برنامهساز و کارگردان تلویزیونی درباره حضور اسپانسرها در ساخت برنامهها بیان کرد: حضور اسپانسرها در تلویزیون در حال گسترش است درحالی که روند درستی برای بهره گیری از آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اسپانسر مثل مخدر است و همانطور که از مخدر برای درمان هم استفاده میکنند، اسپانسرها هم میتوانند حضور مفیدی در فرآیند تولید داشته باشند اما در حال حاضر، بهره گیری از آنها شکل مشمئزکنندهای دارد.
این برنامهساز با اشاره به سلطه اسپانسرها بر تلویزیون در شرایط بیپولی تصریح کرد: نمیدانم چرا هیچکس درباره بودجه معوق تلویزیون از سوی دولت، صحبت نمیکند و انگار نوعی رودربایستی بین دولت و صداوسیما وجود دارد درحالی که اگر این بودجه تامین شود، نیاز بیرویه به اسپانسرها هم رفع میشود. ما تعداد زیادی شبکه اصلی داریم و تعداد زیادی هم شبکههای استانی هستند که فعالیت دارند و چگونه باید بودجه تولید برنامه در این شبکه ها فراهم شود.
صفاریانپور با اشاره به جلسات برنامهسازان با مدیران توضیح داد: در جلساتی که برای تولید یک برنامه با مدیران برگزار میشود سوال نهایی و اصلی این است که آیا برنامه مورد نظر «اسپانسرخور» است یا نه! این تفکر، دست برنامهساز، مدیر و مدیر شبکه را میبندد چون دایم باید به این فکر کنند که اگر اسپانسر بودجه یک پروژه را تامین نکند باقی پروژه بدهی است.
این کارگردان برنامههای تلویزیونی، یادآور شد: حضور اسپانسر در برنامههایی مثل «خندوانه» و «دورهمی» که خود برنامه شکل گرفته و ساختار دارد، شاید مشکلی نداشته باشد چون اسپانسر زمانی به برنامه ملحق میشود که ایده مشخص است اما زمانی که اسپانسر دست به برنامهسازی میزند تا نفع خودش را ببرد این اتفاق خوشایند نیست.
وی در پایان بیان کرد: ما امروز با سطح سلیقه پایین اسپانسرهایی مواجه شدهایم که به کارهایی که در شأن برنامهسازی تلویزیون نیست، ورود پیدا کردهاند. بدون حضور اسپانسرها هم نمیتوان برنامه تولید کرد و برنامههای زیادی هستند که به دلیل تامین نشدن مالی و کمبود بودجه تعطیل شدهاند. خود من حدود چند سال است تهیهکنندگی نمیکنم چون دلم نمیخواهد زیر بار قرض بروم!
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- کرونا پای برنامههای تلویزیونی را به جوایز اسپریت باز کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





