فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز گفت که متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به نجات یک جوان از اعدام توسط عوامل این مستند و خیرین، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، کاملا بیتفاوت عمل کرده است.
به گزارش سینماسینما، فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز گفت: این فیلم پیشتر در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه مهم نتپک و جوایز متعددی در جشنواره بین المللی سینماحقیقت را کسب کرده و نماینده سینمای مستند ایران در آسیاپاسفیک بوده است. نمیخواهم یک نگاه غرضورزانه و زاویهدار داشته باشم اما به هر حال در عملکرد مدیران ارتباطات و اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر، کم کاری درباره فیلم خط باریک قرمز میبینم.
خوشدست افزود: این مستند اتفاق مهمی را درون خودش رقم میزند اما ظاهرا این دوستان فیلم را اصلا ندیدهاند که انتخاب شده است. فضای اثر در کانون اصلاح تربیت و یکی از مهمترین زندانهای کشور و حمایت سازمان زندانها و قوه قضاییه از این فیلم بابت پیشنهادی که مطرح میکند، میتواند پرچمی برای حقوق بشر در کشورمان باشد.
کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز عنوان کرد: این مستند با کمک عدهای توانسته است بعد از یک سال پیگیری یک زندانی را از اعدام نجات دهد. اما متاسفانه این اتفاق خیلی جذابیتی برای مدیران اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر ندارد.
وی اظهار کرد: به رغم همراهی رسانههای جمعی در این اتفاق بزرگ همزمان با حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر، متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاعرسانی جشنواره با وجود پیگیریهای متعدد نسبت به این اتفاق واکنشی نداشته و تلاش ما برای همراهی جشنواره فیلم فجر در این اتفاق بزرگ در بخش اطلاعرسانی بینتیجه ماند. نمیدانم اگر فیلم ما نیز با بودجههای خاص ساخته شده بود و اسپانسری برای جشنواره معرفی میکرد آیا چنین برخوردی با ما میشد؟
خوشدست بیان کرد: متاسفانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نسبت به نجات یک جوان از اعدام توسط مستند سینمایی خط باریک قرمز به عنوان یکی از آثار حاضر در جشنواره کاملا بیتفاوت عمل کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- مصاحبه تصویری اختصاصی سینماسینما با فرزاد خوشدست به بهانه اکران آنلاین مستند «خط باریک قرمز» (بخش اول)/ مخاطب فرهنگی ما کم شده است
- روایت دکتر پور حسین از مستند خط باریک قرمز فرزاد خوشدست
- بستههای انگیزشیِ زندانبان/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- فیلمی مهم که قانونگذاران و مسوولان باید ببینند/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- گفتوگو با کارگردان «خط باریک قرمز»/ سینما میتواند مثل یک پتو روی یک کارتن خواب باشد!
- رونمایی از تیزر «خط باریک قرمز با صدای سارا بهرامی + ویدئو
- بازیگر «خط باریک قرمز» از زندان آزاد شد
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





