فهرست نهایی آثار راهیافته به مسابقه ی ایران یک از بخش های مختلف جشنوارهی سی و هفتم تئاتر فجر اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، بر اساس فراخوان این دوره بخش مسابقهی ایران (یک) ویژهی هنرمندان خلاقی طراحی شده که تاکنون فرصت و مجال کمتری برای معرفی آثارشان داشتهاند.
پس از اعلام ۲۲ اثر برگزیده توسط گروه انتخاب این بخش مرکب از: نسیم ادبی، کیومرث مرادی و محمد مساوات تعداد دیگری نمایش از منتخبین جشنوارههای استانی، بخش مهمان و پایاننامههای برتر دانشجویان (بر اساس فراخوان) به این ۲۲ نمایش افزوده شده و فهرست نهایی این مسابقه را به شرح زیر به ترتیب حروف الفبا شکل دادهاند:
۱- “از خط زرد فاصله بگیرید” به کارگردانی رضا رشادت از تهران
۲- “آقا محمد خان” به کارگردانی نوید معمار از تهران
۳- “آنشرلی با موهای خیلی قرمز” به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی از شهرکرد چهارمحال بختیاری
۴- “اهالی هوا” به کارگردانی دایانا فتحی از تهران
۵- ” پرسههای موازی” به کارگردانی علی کاظمی وند از تبریز آذربایجان شرقی
۶- ” تاریخ مردم کوچه و بازار قرن ۱۸ فرانسه” به کارگردانی سعید شیخی از قزوین
۷- ” تصعید” به کارگردانی محمد صاحبی از تهران
۸- “جعبه” به کارگردانی علیرضا وحدی از رشت گیلان
۹- ” چکامههایی که حباب میشوند” به کارگردانی کمیل جعفری از قشم هرمزگان
۱۰- “دلارام ناآرام” به کارگردانی نرگس صابری از تهران
۱۱- “راز بقا” به کارگردانی سید صالح علوی زاده از تهران
۱۲- “رومئو و ژولیت” به کارگردانی مسعود صفری از مشهد خراسان رضوی
۱۳- “سردسیر” به کارگردانی مصطفی ابهری مارشک از مشهد خراسان رضوی
۱۴- “سرزمینهای شمالی” به کارگردانی شیما عرب از تهران
۱۵- “عروسی خون” به کارگردانی فضلالله عمرانی از بندر دیر بوشهر
۱۶- “فرایند” به کارگردانی علی کرسی زر از تهران
۱۷- “فیل در تاریکی” به کارگردانی مهرداد مصطفوی از تهران
۱۸- ” قضیه” به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی از تهران
۱۹- “لانچر ۵” به کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی از تهران
۲۰- “لنگ ظهر” به کارگردانی رسول کاهانی از تهران
۲۱- ” ما داریم از این خونه می ریم” به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد خراسان رضوی
۲۲- “مده آ” به کارگردانی ندا قاسمیان از تهران
۲۳- “مرد شده” به کارگردانی آسو بهاری از تهران
۲۴- “مرگ و دوشیزه” به کارگردانی سینا راستگو از تهران
۲۵- “مقدس” به کارگردانی سعدی محمدی عبد از تهران
۲۶- “ناگهان همه برمی خیزند به آوازی دیگر” به کارگردانی سعیده آجربندیان از تهران
۲۷- “نقاشی اشر” به کارگردانی فریبرز کریمی از تهران
۲۸- “هار” به کارگردانی حسین پوریانی فر از تهران
۲۹- ” وُیتسک” به کارگردانی سینا احمدی از تهران
آثار این مسابقه را حسین مسافر آستانه، الهام کردا و رضا گوران داوری خواهند کرد.
سیوهفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران معرفی شدند
- عذرخواهی معاون هنری و قول وزیر در اختتامیه بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر
- بزرگداشت دو پیشکسوت در اختتامیه چهلودومین جشنواره تئاتر فجر
- شمشیری دو لبه در جشنواره تئاتر فجر
- معرفی نامزدهای بخش نمایش تلویزیونی تئاتر فجر
- با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛ دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- رونمایی از فراخوان جشنواره تئاتر فجر/ کوروش زارعی: جشنواره امسال تولیدی است
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- تالارهای نمایشی و سینماها چه روزهایی تعطیل است؟
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دنبال تحول جدی در تئاتر هستیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





