طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
به گزارش سینماسینما، طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
قرار است طبق گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سینماها در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند؛ حال این سوال مطرح است که این افزایش بر استقبال مردم از فیلم های سینمایی اثر مثبت دارد یا منفی. در این خصوص با چند تن از سینماگران کشورمان گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید:
داوودنژاد: افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد
علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، در خصوص افزایش بلیت سینماها در سال جدید گفت: برای کسی که در این شرایط سینما میرود و این خطر را میپذیرد، مشکلی ندارد.
وی در ادامه افزود: در کل قیمت بلیت سینما در ایران نسبت به همه جای دنیا کمتر است و من مشکلی با افزایش قیمت بلیت ندارم؛ البته باید توجه کرد که قدرت خرید مردم در چه سطحی است که آن نیاز به یک ارزیابی تخصصی دارد. اگر توان مردم اجازه دهد، افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد.
سرتیپی: ارزانترین قیمت بلیت سینما برای ایران است
علی سرتیپی تهیهکننده سینما، هم در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: همه هزینهها در کشور بالا رفته است؛ سینما هم مستثنی از این قاعده نیست. در حال حاضر هزینههای تولید فیلم سینمایی بسیار بالا رفته و ۲ و ۳ برابر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر بلیت سینما افزایش هم پیدا کند، طرحهای تخفیفی به آن اختصاص پیدا میکند. ما باید دعا کنیم زودتر مسئله کرونا حل شود؛ چون مشکل اصلی این ویروس است و مردم با بلیت ۳۰ هزار تومانی مشکلی پیدا نخواهند کرد. پردیسهای سینمایی جدیدی که در ایران احداث شده، امکاناتی کمتر از سینماهای آمریکا و اروپا ندارند و هزینه بلیت سینما در ایران از تمام دنیا کمتر است.
سینما رفتن فقط برای عدهای خاص!
سید محمد حسینی کارشناس و منتقد سینما، در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: مسئله اصلی قیمت بلیت نیست؛ بلکه محتوای فیلمها برای مخاطب غیرجذاب است. به نظر من سینما به عنوان یک پدیده عام به امری لازم در سبد کالای عمومی مردم تبدیل نشده است.
وی تصریح کرد: در کتاب «امپراطوری هالیوود» سینما هنری ۵ سِنتی معرفی شده است؛ یعنی سینما به این دلیل فراگیر و مشهور شده که از دل مردم متولد شده و زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را نشان میدهد و مردم بضاعت خرید بلیت این فیلمها را دارند. اما این مسئله در ایران برعکس است.
فیلمهایی که در حال حاضر به عنوان سینمای اجتماعی می بینیم، در واقع اجتماعی نیستند و فقط تصویر بدبختی و نداری در آن مشهود است و چیزی از شور و نشاط و زندگی بچههای پایین شهر را در آن نمیبینیم.
حسینی اظهار کرد: اقتصاد در سینمای ما معنی ندارد و به نظر من، افزایش قیمت بلیت نه تنها باعث رونق سینماها نمیشود؛ بلکه باعث این میشود که تنها یک عده خاص به سینما بروند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- سکوت برای رضا که عاشق زندگی بود؛ پیکر رضا داوودنژاد به خانه ابدی بدرقه شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- از هر که بگریزم ز خود راه گریزم نیست/ نگاهی به فیلم «مقیمان ناکجا»
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





