انجمن شرکتهای نمایش ویدیوی برخط، انتخاب «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نمایندهی ایران در اسکار ۲۰۲۳، شروعی امیدوارکننده برای ورود VODها به عرصه تولید فیلم دانست.
به گزارش سینماسینما، در پیام انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی برخط آمده است:
«معرفی بیست و هشتمین نمایندهی سینمای ایران به اسکار واجد یک ویژگی منحصربهفرد است؛ امسال برای نخستین بار یک اثر سینمایی تولید شده در پلتفرم در جایگاه نمایندگی ایران در عرصه رقابت جهانی اسکار قرار میگیرد و این نشانهای است از گام به گام پیش رفتنِ بدنه و کلیت سینمای ایران با جریان فراگیر جهانی، مبنی بر قدرتمندتر شدن بازوی تولید آثار سینمایی در پلتفرمها و ویاودیها.
به همین مناسبت انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی برخط انتخاب فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی و تهیهکنندگی هومن سیدی و سرمایهگذاری شرکت نماوا را برای حضور در اسکار ۲۰۲۳ به نمایندگی از ایران، شروعی امیدبخش برای پلتفرمهای داخلی ارزیابی میکند، با این امید که چنین اتفاقاتی موجب گستردهتر شدن دامنهی فعالیت پلفترمها، بارورتر شدن عرصه تولید و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر و ارتقای تولیدات سینمایی شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به یاد حاتم مشمولی/ خیابانی که انگار نمیشناسمش(۱)
- امضای تفاهمنامه مابین انجمن صنفی VOD و سازمان نظام صنفی رایانهای
- «جنگ جهانی سوم» به هلند میرود
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- پنجمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- ۱۰۵ میلیارد تومان؛ سهم گیشه سینماها در فروردین ۱۴۰۲
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- «جنگ جهانی سوم» از ۲۶ فروردین ماه اکران میشود
- میزبانی جشنوارههای هنگ کنگ و نیویورک از فیلمهای ایرانی
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- دو جایزه جشنواره لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- جوایز اصلی جشنواره فیلم بلگرد به فیلم جنگ جهانی سوم رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





