بازیگر فیلم «زیر سقف دودی» گفت: من ۱۰ سال در مجله فیلم، ستون طنز می نوشتم و بعدها به دلیل همین ابتذالها از سینما فاصله گرفتم. گاهی شاید به خاطر هزینههای زندگی مجبور بازی در برخی نقشها شدم اما همواره سعی کردم راهی درست را انتخاب کنم.
به گزارش سینماسینما، رسول نجفیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص رواج ساخت آثار مبتذل در سینمای ایران گفت: اینکه فیلم های کمدی مبتذل ساخته میشود و مردم از آن استقبال میکنند باید به عنوان یک آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. وقتی فضای هنر باز باشد و هر شخص تفکرات خود را ارائه دهد این چنین آثاری هم ساخته میشوند اما تجربه نشان داده با گذشت زمان آن چیز که میماند آثار مبتذل نیستند.
او سینمای ایران را به بازار تشبیه کرد و افزود: در مکتب بازاری همه بر اساس تقاضا کالا ارائه میدهند و متاسفانه سینما هم اینطور شده است.
بازیگر «ساعت پنج عصر» در همین راستا ادامه داد: چند وقت پیش به تماشای نمایشی از آثار اوژن یونسکو نشستم و در کمال تعجب متوجه شدم که برخی در این نمایش مورد استهزا قرار داده شدند و به زور این اتفاق مخاطب به خنده وادار میشد در صورتی که در متن اصلی اثر هیچ ربطی به این اتفاقات وجود نداشت و این کار صرفاً برای خنداندن بود. وقتی مردم از این آثار استقبال میکنند در نتیجه این بل بشو اتفاق میافتد زیرا هنر بازتاب جامعه است.
او فروش بالای فیلم «گشت ۲» را بازتاب مشکلی اجتماعی دانست و عنوان کرد: شما فکر می کنید «گشت ارشاد» چرا فروش میکند، زیرا بسیاری از اقشار جامعه در آن مسخره و تحقیر میشوند و مردم به آنها میخندند. این اتفاق را نباید چندان عجیب باشد چون از کوزه همان برون تراود که در اوست.
بازیگر سریال «مرد هزار چهره» با تاکید بر ساخت آثار ماندگار در سینمای ایران تاکید کرد: همه این نوع آثار ساخته میشوند و شاید میلیاردها تومان بفروشند اما بعدها آن آثاری در یاد میمانند که دارای محتوا و مفهوم باشند. من نگاهم این است که فیلمهای ضروری و مهم در ذهن جامعه میماند و فیلمهای بی ارزش سریعاً از ذهن خارج میشود.
نجفیان با اشاره به برخی مشکلات برای حضور خودش در عرصه سینما خاطرنشان کرد: سابقه شخص بنده در سینما بسیار بیشتر از عرصههای دیگر است. من ده سال در مجله فیلم، ستون طنز می نوشتم و بعدها به دلیل همین ابتذال ها از سینما فاصله گرفتم. گاهی شاید به خاطر هزینه های زندگی مجبور بازی در برخی نقش ها شدم اما همواره سعی کردم راهی درست را انتخاب کنم.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- شبنشینی زمستانی با رسول نجفیان در برنامه امشب «دست در دست»
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش دوم)
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- یکی مسئولیت این ماجرا را بپذیرد
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- قصه مردی که شش ماه در جنگل هند گم شد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





