عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت رفع توقیف «رستاخیز» و اکران این فیلم سینمایی در داخل کشور، رخوت ایجاد شده در تولیدات سینمایی مذهبی و دینی را ناشی از برخورد سلیقهای با فیلم «رستاخیز» دانست.
به گزارش سینماسینما، سیداحسان قاضیزاده هاشمی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی وضعیت نامطلوب پیش آمده برای فیلم توقیفی «رستاخیز» باشد، گفت: این فیلم به دلیل اینکه در کشور دارای یک نوع قرائت دینی واحد در عرصه هنر نیستیم، دستخوش سلیقهها شده است.
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از کثرتانگاری دینی در عرصه هنر، اضافه کرد: آنچه بر سر فیلم «رستاخیز» آمده حاکمیت سلیقهها در عرصه هنر است و دولت هم نتوانست پاسخ قابل قبولی به سازندگان فیلم به ویژه کارگردان و تهیه کننده اثر بدهد.
قاضیزاده بیان کرد: معتقدم فیلم «رستاخیز» باید با دریافت پروانه نمایش در داخل کشور اکران شود و با توجه به شناختی که از کارگردان فیلم مذکور موجود است، اطلاع دارم که پرداخت هزینههای مادی فیلم به سازندگان، مورد رضایت کارگردان رستاخیز نخواهد بود و اثری در روحیه کاری او نیز نخواهد داشت؛ ضمن آنکه احمدرضا درویش به دلیل رفتارهای نامناسب با آخرین تولید سینماییاش ساخت فیلم دیگری را کلید نزده است.
عضو ناظر مجلس در شورایعالی نظارت بر صدا و سیما با یادآوری اینکه موضع کمیسیون فرهنگی، اکران فیلم «رستاخیز» در داخل کشور بود و این مسئله به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتقل شد، افزود: البته در پاسخ به اعضای کمیسیون مسئولان وقت عنوان کردند که سازندگان فیلم را با پرداخت هزینههای فیلم راضی کردهاند درحالیکه که این مسئله هم رخ نداده است.
او با اشاره به عدم تولید فیلم سینمایی دینی دیگری پس از توقیف «رستاخیز» و دلسرد شدن هنرمندان برای ورود به این حوزه، عنوان کرد: یأس در عرصه تولیدات هنر دینی و مذهبی، عدم پرداخت به زندگی اهل بیت و عدم ساخت کارهای سینمایی و عاشورایی یکی از پیامدهای برخورد سلیقهای با سازنده فیلم «رستاخیز» است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رفتار صورت گرفته با فیلم «رستاخیز» علت رخوت و کم کاری در حوزه فیلمهای دینی و مذهبی را همین برخوردهای سیلقهای عنوان کرد.
منبع: خانه ملت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





