رمان معروف «گتسبی بزرگ» نوشته «اسکات فیترجرالد» در قالب یک انیمیشن تولید میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «ویلیام جویس» کارگردانی این انیمیشن اقتباسی را بر عهده خواهد داشت و «برایان سلزنیک» نیز نگارش فیلمنامه را بر اساس رمان «گتسبی بزرگ» انجام خواهد داد.
این نخستینبار از سال ۱۹۲۱ و خلق رمان معروف «گتسبی بزرگ» نوشته «اسکات فیتزجرالد» است که این داستان قرار است در قالب انیمیشن روایت شود. جدیدترین اقتباس از این رمان، فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» ساخته «باز لورمن» در سال ۲۰۱۳ بود.
«ویلیام جویس» که قرار است به عنوان کارگردان با این پروژه انیمیشن همراه باشد در اینباره گفت: «گتسبی همچنان و در سطحی غیرقابل قیاس با دیگر آثار ادبیات آمریکا، برای خوانندگان مسحورکننده است و بینندگان در تمامی سنین از انیمیشن به عنوان شکلی دیگر برای تجربه این داستانها استقبال میکنند.»
شاهکار کلاسیک «گتسبی بزرگ» مهمترین اثر «اسکات فیتزجرالد» است که بین سالهای ۱۹۲۶ تا ۲۰۰۷ شش فیلم سینمایی با اقتباس از آن ساخته شده و «رابرت ردفورد» در یکی از آنها ایفای نقش کرده است. جدیدترین اقتباس سینمایی این رمان هم به کارگردانی «باز لورمن» در سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت که «لئوناردو دیکاپریو»، «کری مولیگان» و «توبی مگوایر» بازیگران اصلی این فیلم بودند که موفق به دریافت دو جایزه اسکار هم شد.
«گتسبی بزرگ» یکی از آثاری است که دانشآموزان و دانشجویان آمریکایی ملزم به مطالعه آن در زمان تحصیل خود هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به «EPiC: الویس پریسلی در کنسرت»؛ من را با میکروفونم خفه کنید
- روایت کارگردان «الویس» از لحظات خاص زندگی/ وقتی ۶۰ ساله شدم
- باز لورمن شیفته «کازابلانکا» است/ ترکیبی از عشق، فداکاری و سیاست
- مرثیهای برای پادشاه/ نگاهی به فیلم «الویس»
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- سینماسینما/ خبرهایی از جشنواره کن/ شانس بالای دو فیلم از سینماگران ایرانی برای نمایش در بخش اصلی کن/ صدور بیانیه علیه حمله روسیه به اوکراین
- اختصاصی سینماسینما/ شانس زیاد فیلم «الویس» برای نمایش در افتتاحیه هفتادوپنجمین جشنواره کن
- سریال «گتسبی بزرگ» ساخته میشود
- بازیگر نقش «الویس پریسلی» معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





