اعضای هیات انتخاب و داوری و آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، عناوین فیلمهای کوتاه مستند راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به ترتیب حروف الفبا و به شرح زیر اعلام شد:
«تا بادها، یادها را نبرند» به کارگردانی احمد صراف یزد از یزد
«چوپان راستگو» به کارگردانی محمدصادق عالی شواندی از تهران
«دارتاش» به کارگردانی خلیل صحراگرد از مریوان
«دیوارههای مرز» به کارگردانی فاطمه مرزبانی از سنندج
«سایه سلطان» به کارگردانی هادی شریعتی از تهران
«شکوه زاگرس» به کارگردانی بهنام رضایی از شیراز
«فیدوس» به کارگردانی ایمان مصطفائی از آبادان
«من کدا هستم» به کارگردانی فرح زارع از تهران
«مه لقا» به کارگردانی مریم جمالی از تهران
«میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی از مشهد
«ناهاتاک» به کارگردانی سعید افسر از اصفهان
سه فیلم کوتاه مستند زیر از سه جشنواره منطقهای «ایساتیس»، «خلیج فارس» و «دنا» به طور مستقیم به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند که به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
«دفک» به کارگردانی بهنام بیرم وند از بروجرد (تندیس بهترین فیلم مستند از شصت و هفتمین جشنواره منطقهای سینمای جوان یاسوج-دنا)
«رویای یک اسب» به کارگردانی مرجان خسروی از شهرکرد (تندیس بهترین فیلم مستند از شصت و پنجمین جشنواره منطقهای سینمای جوان یزد-ایساتیس)
«مانلی» به کارگردانی جابر قربانی از ساری (تندیس بهترین فیلم مستند از شصت و ششمین جشنواره منطقهای سینمای جوان خلیج فارس-بوشهر)
همچنبن فرود عوضپور، لقمان خالدی، محسن یزدی، آرش لاهوتی و علیرضا دهقان مسئولیت انتخاب و داوری فیلمهای کوتاه مستند چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران را برعهده دارند.
چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت ۱۴۰۳
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- جشنواره فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی برگزیدگان
- معرفی نامزدهای چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
- آثار راهیافته به پیچینگ حرفهای جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- فیلمهای راهیافته به مسابقه سینمای بینالملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شدند
- عکاسان راهیافته به مسابقه و نمایشگاه عکس «ایران من» اعلام شدند/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- آثار تجربی راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- ۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- کتاب «چهلسالگی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران» منتشر میشود؛ تاریخنگاری و فیلمنگاری یک رویداد جوان اما قدیمی
- یک ایرانی نامزد دریافت پاندای طلایی چین شد
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





