به گزارش سینماسینما، خسرو نقیبی رئیس شورای سردبیری روزنامه «سینما» در گفتگویی ضمن اعلام آغاز دور جدید انتشار این روزنامه از فردا ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما، درباره تغییرات نسبت به دور قبلی فعالیت این نشریه گفت: در دور اول انتشار روزنامه سینما تلاش ما این بود که به سیاق رویکرد هفتهنامه سینما در سالهای دورتر، روزنامهای تحلیلی و تفصیلی در حوزه سینما داشته باشیم که با بازگشت فریدون جیرانی به عرصه مطبوعات هم همراه بود و توقع میرفت روزنامه رویکرد جدی به حوزه تحلیل و نقد داشته باشد، اما تجربهای که در بازه زمانی نزدیک به ۸ ماه انتشار داشتیم به ما نشان داد که این رویکرد در قالب روزنامه نمیتواند ظرفیت و پتانسیل خاص خود در جامعه را پیدا کند.
نقیبی ادامه داد: به همین دلیل در دور جدید تصمیم بر این گرفتیم با کاهش تعداد صفحات روزنامه به ۸ صفحه، رویکرد خبری داشته باشیم و با تکیه بر نقطه قوتهای خبری دور اول، انتشار روزنامه را از سر بگیریم.
دبیر تحریریه دور اول انتشار روزنامه سینما درباره ترکیب تحریریه روزنامه به نسبت دور اول انتشار هم گفت: غیر از هسته مرکزی روزنامه، بدنه تحریریه به طور کامل تغییر کرده و با تیمی کاملا جوان کار را کلید زدهایم. فریدون جیرانی که سردبیر دور قبل بود در این دوره بهعنوان مدیرمسئول همراه ما خواهد بود. بنده که دبیر تحریریه بودم در این دوره مسئولیت شورای سردبیری را برعهده دارم و علی مسعودینیا دبیر تحریریه دور جدید روزنامه خواهد بود.
یکی از وجوه تمایز روزنامه «سینما» در آغاز دور قبلی انتشار، قطع متفاوت آن بود که به گفته نقیبی در دوره جدید آن قطع حفظ خواهد شد و روزنامه برخلاف چند ماه پایانی انتشار دوره اول، با قطع خاص ابتدایی به کیوسک بازخواهد گشت.
روزنامه «سینما» از فردا سهشنبه ۲۱ شهریورماه دوره تازه فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد و بهغیر از پنجشنبهها هر روز منتشر خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بیا برای هم یک اسم انتخاب کنیم»؛ نشانه گرفتن قلب تماشاگر
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- همزمان با آخرین پاتوق فیلم کوتاه در تابستان ۱۴۰۱؛ پوستر سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران رونمایی میشود
- چرا لمپنها به سینما بازگشتند؟ | فریدون جیرانی: از باخت اصولگرایان در مجلس ششم شروع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف





