بیش از دو سال از پایان دورهی ریاست سید عزتالله ضرغامی در صداوسیما گذشته و حالا مدت کوتاهی است که به یکباره شاهد حضور پی در پی او در شبکههای مختلف سیما هستیم.
به گزارش سینماسینما، عزتالله ضرغامی؛ نامی است که برای اکثر ما با سازمان صداوسیما پیوند خورده؛ او ۱۰ سال سکاندار بزرگترین رسانه کشور بود. ضرغامی در دهه هفتاد و در دوره وزارت ارشاد علی لاریجانی، معاون امور سینمایی بود و در دوره ریاست لاریجانی در صداوسیما، معاونت امور استانها، امور حقوقی و امور مجلس در صداوسیما را بر عهده داشت.
در نهایت خرداد ماه ۸۳ با حکم مقام معظم رهبری، ریاست رسانه ملی را بر عهده گرفت و ۱۰ سال بعد در تاریخ ۱۵ آبان ۹۳ این مسوولیت را به محمد سرافراز تحویل داد.
ضرغامی پس از خداحافظی با ساختمان شیشهای جامجم، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی شد و فعالیتهای خود را بیشتر در شبکههای اجتماعی ادامه داد و از این طریق مواضع خود را درباره موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد؛ که از این میان کانال تلگرامی او بیشتر مورد توجه مخاطبان او قرار گرفته است.
در این مدت گاهی هم برخی از اهالی تلویزیون از دیدارهای اتفاقی یا برنامهریزی شده با ضرغامی خبر میدادند.
او در این مدت دو سال و نیم هیچگاه روی آنتن زنده تلویزیون نیامد و گرچه خبرهایی از احتمال حضور او در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به گوش میرسید، اما گویا ترجیح میداد که از طریق همین رسانههای اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط داشته باشد.
شاید به همین دلیل بود که از او برای حضور در برنامهای با موضوع رسانههای اجتماعی دعوت شد. ضرغامی برای اولین بار پس از دوران مدیریت خود شامگاه جمعه (۳ شهریور) با حضور در برنامه «گرا» در شبکه شما، از سیاستهای صداوسیما در پوشش اخبار، کارتهای قرمزی که برای اعلام زود هنگام اخبار مهم و امنیتی گرفته است، تاثیرات فضای مجازی در زندگی مردم و لزوم داشتن مهارت حرف زدن با مردم سخن گفت.
تنها پس از گذشت مدت کمی از پخش این برنامه ضبطشده، خبر اولین گفتوگوی زنده تلویزیونی ضرغامی پس از اتمام مدیریتش در سازمان صداوسیما در شبکه افق منتشر شد؛ و این بار علیرغم مصاحبه قبلی که رنگوبوی رسانهای داشت، مصاحبه او در شبکه افق بیشتر سیاسی بود.
سومین حضور در تلویزیون با موضوعی فرهنگی در برنامه «سینمایک» است. از آنجا که در سری جدید برنامه «سینما یک» به تهیهکنندگی و سردبیری غلامعباس فاضلی، منتقد و نویسنده سینمایی، از شخصیتهای فرهنگی مختلفی برای حضور در برنامه دعوت میشود، این هفته ضرغامی در «سینما یک» حضور خواهد یافت تا درباره فیلم مورد علاقهاش در استودیوی برنامه به گفتگو بنشیند. او یک فیلم سینمایی محصول ۱۹۹۰ را به عنوان فیلم پیشنهادیاش برگزیده است که دارای جنبههایی هیجانی و ماورایی است. این برنامه پنجشنبه شب راهی آنتن میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





