
محمد تاجیک :
*ابتدای این یادداشت بنویسم که شخصا با مسعود فراستی ، هیچ مشکل شخصی ندارم . چند وقتی پیش کتاب اینگمار برگمن و سینمایش را که از دوستی در راستای دیپلماسی صله رحم ، کادو گرفته بودم با علاقه زیادی خواندم .کتاب خیلی خوبی بود و حتی یادداشتی در سایت سینما سینما نوشتم که ای کاش فراستی همانند کتابهایش بود.
آنقدر هم در این سالها ، برخی از فیلمهای سینمای ایران ضعیف و به درد نخور بوده که بسیاری از ما منتقدان و روزنامه نگاران از فراستی بدتر شده ایم .در یک چیز دیگر هم با آقای فراستی هم موضع و هم جبهه هستم و آن علاقه به جان فورد و هیچکاک است.
*این روزها مسعود فراستی با یک برنامه سینمایی متعلق به روزنامه همشهری ، بار دیگر جنجال برانگیز شده است .یکی از روزنامه نگاران سابق همشهری در استوری اینستاگرامش مدعی شده که فراست دستمزد بالایی برای حضور در این برنامه گرفته .
از سویی دیگر در مترو به بهانه همین برنامه سینمایی ، عکسهای بزرگ بسیار زیادی از مسعود فراستی ،نصب شده و تا با حال سابقه نشده که تصویر بزرگ یک نفر ، در این حجم در مترو تبلیغ شود .
در توییتر خودم نوشتم اینقدر که مسعود فراستی این روزها در مترو تبلیغ شده ، پیامبر اکرم ، امامان شیعه و شهدای جنگ و …حتی امام خمینی و مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی تبلیغ نشده است .به نظر می رسد برخی نهادهای حاکمیتی و جریانهای ارزشی به دنبال برند سازی از مسعود فراستی هستند .اما این کار چه سودی برای آنها دارد ؟
*مهمتریت دلیلی که می توان اشاره کرد این است که این نهادها و جریانها ، از اینکه مسعود فراستی ، به برخی فیلمهاو فیلمسازان جریان روشنفکری حمله می کند بسیار لذت می برند و به قول معروف حال می کنند.جالب است یک طیفی از اصولگرایان ، به دلایل دیگری دل خوشی از فراستی ندارند و حتی خبرگزاری فارس مطلب طنزی در طعنه و کنایه به فراستی منتشر کرده بود . این بخش از اصولگرایان معتقدند فراستی با مواضعی که در سال ۱۴۰۱ ، گرفته به نظام لگد زده است .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آقای فراستی! نقد کردن آداب دارد
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- ادب مرد به ز دولت اوست
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- خبرنگاری که حرفهاش را زندگی میکند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





