
بهرام رادان گفتوگویی با هفتهنامه «همشهری جوان» انجام داده است. برخی از شاخصترین گفتههای او در این مصاحبه را میخوانید:
⚪️ به دلیل اتفاقات حاشیه ای زمان دریافت جایزه «سنتوری» احساس کردم از همه محاسبات جشنواره ای کنار گذاشته شده ام. شما دقت کنید می بینید که من بعد از آن فیلم ده سال هیچ جا کاندیدا نشدم. حتی جشن انجمن منتقدان همه بازیگران «عصر یخبندان» را کاندیدا کرد جز من. من هم ایرادی نمی گیرم و سعی می کنم با انرژی مضاعف برگردم.
⚪️ در «سنتورى» حال فیلم خوب بود. قبل از اینکه آقاى مهرجویى سر صحنه بیاید بارها تمرین مى کردیم. مهرجویى که مى آمد با یک سکانس شکل گرفته مواجه بود و فقط چند اصلاحیه مى داد. آنجا دوربین در اختیار بازیگران بود.
⚪️ مصطفی کیایی فیلمنامه «خط ویژه» را به من داد و گفت کدام نقش را می خواهی گفتم فلان نقش. گفت نه به نظرم تو این نقش را بردار که اتفاقاً نقش اصلی هم بود و بعد مصطفی زمانی آن را بازی کرد.خیلی باهم حرف زدیم ولی نشد کار کنیم. سر «عصر یخبندان» کاملا خودم را دست او سپردم و نتیچه اش هم خوب درآمد.
⚪️ همیشه نمیشود با این چوب آدمها را زد که مثلا بگویی چرا فلان موفقیتت تکرار نشد. تنوع کارهای من بعد از «سنتورى» از «راه ابریشم» تا «آتش بس ۲» و «تراژدى» و ماندگارى شخصیت هایى مثل امیر «پل چوبى» تا ایرج «بى پولى» و فرید «عصر یخبندان» نزد مخاطب، گواه آن مدعاست که هیچگاه به بى راهه نرفتم. از طرفى یک سرى اتفاقات روى کاغذ درست است ولى در اجرا داراى اشکال مى شود.
رادان همچنین در بخشی از مصاحبه درباره بازی در سریال گفته: باید بدانم در سریال قرار است چه کاری انجام دهم و دقیقا نقشم چیست. خوبی پیشنهاد تازه ای که دارم این است که از مرحله ایده در جریان کار هستم و تا روزی که فیلمنامه کامل شد به طور دقیق می دانم ماجرا چیست. احتمال پذیرفتن این پیشنهاد بیشتر از بقیه است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی
- یک فانتزی دوست داشتنی/ نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»
- اولین تصویر از «صبحانه با زرافهها»/ پایان فیلمبرداری فیلمی با بازی بهرام رادان،پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- در آستانه چهار ساله شدن سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان
- بهرام رادان سخنگو شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- گلایه بهرام رادان از شرایط اکران «علفزار»/ زیرمجموعههای خود وزارت ارشاد هم از قانون مافوق خود تبعیت نمیکنند
- «علفزار»؛ فیلمی که برای مخاطب ارزش قائل است
- هزار داستان/ نگاهی به فیلم «علفزار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





