کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما تأکید کرد و گفت: جشنواره «وارش» با تاکید و توجه به سنتهای رفتاری و گفتاری میتواند محل رجوع به این گونه فیلمها قرار گیرد.
به گزارش سینماسینما، محمدحسین مهدویان کارگردان سینمای ایران درباره اهمیت توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما گفت: پرداختن به هر موضوعی به اندازه خودش در سینما اهمیت دارد. توجه به فرهنگ عامه و حفظ سنتهای رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام نیز از این قاعده مستثنا نیست.
کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» با تاکید بر اینکه سینما به دلیل گستره مخاطبان بسیار اثرگذار است، افزود: بنابراین دست کم سینما می تواند در حوزه تعاملات فرهنگی، ایران و کشورهای دیگر را، به درک مشترکی از یکدیگر برساند.
داور دور گذشته جشنواره فیلم «وارش» در آستانه برگزاری نهمین دوره آن با تاکید بر توجه به این رویداد فرهنگی، گفت: امیدوارم جشنواره فیلم وارش به جایگاهی برسد تا تولیداتی که پیشتر در فستیوالها دیده نشدند، در آن حضور پیدا کنند و محل رجوع شود.
مهدویان ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه «وارش» در حال پیشرفت است و به نظرم هنوز هم میتواند با رشد بیشتر تاثیرگذار باشد.
این کارگردان سینما با بیان اینکه سنتهای رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام از جمله موضوعات مورد تاکید جشنواره وارش است، خاطرنشان کرد: خوب است با توجه به اهمیت این موضوعات جشنواره، در یک رویداد هنری به آنها پرداخته شود.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توضیح داد؛ پرونده هیچ فیلمی برای همیشه بسته نیست/ چرا «شیشلیک» اکران نمیشود؟
- عذرخواهی تلوبیون درباره حاشیههای اکران آنلاین «درخت گردو»
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- تنهاییِ یک مرد/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- «مرد بازنده» پروانه نمایش گرفت
- ردِ بو/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- وقتی همه چیز مبهم است/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پایبند به قواعد ژانر/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پاشنه آشیل؛ کار کردن با یک گروه ثابت/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





