به گزارش سینماسینما سیاوش حقیقی تهیهکننده سینما، در خصوص تأثیر اکران بینالمللی فیلمها بر اکران داخلی آنها گفت: تأثیر زیادی در این باره نمیبینم؛ چون اکرانهای خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند.
او افزود: حضور بینالمللی بیشتر به شناخته شدن و دیده شدن فیلم و عوامل آن کمک میکند؛ وگرنه اتفاق عجیب و غریبی را برای آن اثر به جا نمیگذارد.
حقیقی اضافه کرد: اگر اطلاعرسانی کافی به مخاطبان از اکران بینالمللی یک فیلم به خوبی انجام میشد، شاید اتفاقات بهتری برای اکرانش در داخل کشور رقم میخورد.
این تهیهکننده درباره همکاری تهیهکننده حرفهای و مورد تایید با کارگردانهای فیلم اولی اذعان داشت: با این اتفاق مسئولیت را از گردن کارگردان برداشته و به عهده تهیهکننده واگذار کردهاند که کارشان را دشوارتر می کند.
تهیه کننده «مادری» تصریح کرد: تهیهکنندهها دو دسته هستند؛ یا سرمایهگذارند و یا باید سرمایه فراهم کنند. در کل باید پای کار از ابتدا تا انتها بایستند و به درستی و کاملا حرفهای تا انتها پیش بروند.
تهیهکننده «لینا» بیان کرد: البته اینکه من به عنوان تهیه کننده قرار است با کارگردان کار اولی کار کنم و تا انتها پای کار بایستم، یکسری محدودیت ها را خواهد داشت؛ چرا که اگر کارگردان طبق تعهد و مسئولیتی که دارد عمل نکند، برای کار بعدی به مشکل برمیخورم و از همه مهمتر از اعتبار و موقعیتم کاسته می شود و قطعا جلوی پیشرفت و فعالیت بیشتر من را خواهد گرفت.
حقیقی خاطرنشان کرد: در کل خروجی این طرح، ظهور فیلمسازان حرفهای تر خواهد بود و هرکسی به خودش اجازه نمی دهد، سمت فیلمسازی بیاید و من تهیه کننده تشخیص می دهم با چه فیلمسازی کار کنم. پس اعتبارم را جایی خرج می کنم که زیر سوال نرود و موقعیت کاری ام به مخاطره نیفتد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد


تهیه کننده سینما گفت: «از آنجا که اکرانهای خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند، بر چگونگی نمایش فیلمها در ایران تاثیر ندارند.»


