تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۱۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 198406

سینماسینما، پاریس:

بعد از منحل کردن مجلس فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون به خاطر خطراتی که حزب دست راست افراطی به رهبری مارین لوپن داشت و جامعه فرانسه را تهدید می‌کرد، قرار شد انتخابات جدید نمایندگان مجلس برگزار شود.

یکشنبه گذشته و همین یکشنبه، هفتم ماه ژوییه انتخابات بسیار مهمی برای برگزیدن نمایندگان جدید برگزار شد. در دو سه هفته اخیر طبقات مختلف این کشور در تب و تاب بود، از جمله روشنفکران و هنرمندان سینما، تئاتر، ادبیات و غیره به تکاپو افتادند تا به هر قیمت شده از رشد بیشتر دست راستی ها ی افراطی جلوگیری کنند، زیرا یکی از نگرانی ها این بود که این گروه افراطی، سریع به سراغ فرهنگ وهنر خواهند رفت و باعث خواهد شد کمابیش تمام سازمان ها و مراکز فرهنگی/ هنری دچار تزلزل خواهند شد.

امشب نتایج آرا اعلام شد و «اتحاد احزاب چپ، و سبز ها» بیشترین آرا را بدست آورد و در مرحله بعد گروه هوادار دولت (راست معتدل و دموکرات ها) در مرتبه بعدی قرار گرفت و سرانجام ، راست افراطی (حزب مارین لوپن) به همراه مشارکت دسته ای که به آنها پیوسته بودند، در رده سوم قرار گرفتند! و این یک سورپرایز تقریبا غیر قابل پیش بینی بود. امشب بخش عظیم جامعه مترقی فرانسه توانست نفس راحتی بکشد و از فردا در پارلمان بحث بر سر وزیران جدید، از جمله وزیر فرهنگ گفتگوها شروع خواهد شد. جامعه هنری فرانسه فعلا نفس راحتی کشید.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها