جلسه مشترک اعضای شورای اکران آثار سینمایی و شورای صنفی نمایش با رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در این جلسه که امروز دوشنبه ۱۳ خرداد برگزار شد حسین انتظامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و تبریک عید سعید فطر گفت: ترجیع بند صحبت ها این است که نظام اکران باید تغییر کند و ما آمادگی داریم تا نگاه ساختارشکنانه انقلابی در آن بوجود آید.
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: پیشنهاد من این است در صورتیکه خواستار تغییر جدی نظام نامه اکران هستید در مدت زمان یک ماه متنی تنظیم و پیشنهاد دهید و ما آنرا منتشر کنیم تا نظر صاحب نظران را هم در این مورد جویا شویم البته دقت داشته باشید که دغدغه ها و سوالاتی که مد نظر ما است هم در این متن برایش راه حلی دیده شود.
وی با بیان اینکه ما به عنوان سیاستگذار میخواهیم ترافیک اکران را از بین ببریم، یادآور شد: توجه داشته باشید که در متن جدید فیلم های ارزشی، فرهنگی و کودک نباید نادیده گرفته شوند.
انتظامی با اشاره به اینکه صرفا شاخص فروش فیلمها برایش مبنا نیست، افزود: برای ما شاخص های دیگری مانند تعداد آدم هایی که مستمرا به سینما می روند، تعداد بلیت ها و یا فردی که مثلا در سال یک بار به سینما می رود هم اهمیت دارد که باید در پی آنها باشیم.
رئیس سازمان سینمایی افزود: همیشه در اکران به دلیل ظرفیت های نمایشی اختلاف هایی وجود دارد و ما باید به دنبال راه هایی باشیم تا این اختلاف ها به حداقل برسد و منافع کل سینما حفظ شود.
انتظامی با اشاره به اینکه سینماشهر سالن سازی را آغاز کرده است، گفت: در حوزه سالن سازی مهم این است که در سیاست گذاری هایمان تدبیری داشته باشیم تا آدم های علاقمند به این حوزه را جذب کنیم و هدف این باشد که تعداد سالن ها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: با مشارکت شهرداری ها می توانیم در شهرهای کوچک سینماسازی را دنبال کنیم. باید ظرفیت گروه هنر و تجربه را وسیع تر کنیم. ضمن اینکه باید دیگر ظرفیت های نمایش فیلم مانند vod و نمایش های هواپیما، قطار و اتوبوس را احیاء و توسعه دهیم.
انتظامی با تاکید بر اهمیت نقش صنوف گفت: هرچقدر موضوعاتمان را صنفی تر ببینیم و صنفی پاسخگو باشیم موفق تر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در نوشتن نظامنامه عدالت محور باشید، افزود: اگر به درستی نظامنامه را بنویسید به جایی خواهیم رسید که میبینیم شورای صنفی و شورای اکران تنها نهاد اداری هستند و در چنین وضعیتی کمتر در معرض انتقاد و اتهام قرار می گیریم.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: البته در چنین شرایطی قطعا مدیر دولتی که میخواهد اقتدار داشته باشد مخالفت می کند اما ما در سازمان سینمایی این مسیر را طی می کنیم.
وی با بیان اینکه ما ابزارهای اجرایی را برای شما فراهم می کنیم، افزود: به صورت جدی بحث های ضدانحصار را دنبال و فرمول هایی را برای اینکار تعبیه کنید .
انتظامی همچنین گفت: از دیگر موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر فردی که وارد این شوراها می شود باید یک سمت (تهیه کننده، پخش کننده و …) داشته باشد.
در ادامه این جلسه ابراهیم داروغه زاده نیز گفت: خوشبختانه سال گذشته در اکران مشکل زیادی نداشتیم و میزان اعتراض ها بسیار کم بود.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ادامه داد: امسال در نیمه دوم سال تراکم زیادی برای نمایش فیلم ها خواهیم داشت زیرا درحال حاضر با گذشت ۳ ماه از سال جدید تنها ۱۴ فیلم اکران شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته بسیار بیشتر بود و هنوز فیلم های خوب جشنواره امکان اکران پیدا نکردند.
در پایان این جلسه مقرر شد تا شورای صنفی نمایش در قالب یک متن پیشنهادات خود را به شورای اکران ارائه کند.
در این جلسه همچنین موضوعاتی همچون ارزش و اختیار دادن به صنوف، توازن بین تولید و اکران، اکران وسیع تر در سینمای هنر و تجربه، جدی گرفتن کپی رایت، تغییر در شیوه اکران، تغییر سرگروه ها، پوست اندازی سینمای ایران، صنعتی شدن سینما، اصولی شدن سینماسازی، کنترل تراکم سالن سازی، زنده شدن ژانرها، جلوگیری از تصمیمات سریع، الکترونیکی شدن دبیرخانه توسط اعضای شورای صنفی نمایش و شورای اکران آثار سینمایی مطرح شد.
در این جلسه منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، سید محمود رضوی، مصطفی کیایی، غلامرضا فرجی، محمدرضا صابری، سید مسعود اطیابی، علی سرتیپی، رضا سعیدی پور، سعید سعدی، محمد احمدی، امیر قطبی و محمدرضا فرجی حضور داشتند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- صدور ۸ پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند