
سینماسینما، حبیب احمدزاده: شب قدرت مبارک باد سید ناصر عزیزم
- اگر ملائک در این شب قدر تماما جمع شوند باز نمی توانند مدحی از مردانگی و جوانمردی سید ناصر حسین پور را بر تک تک ذرات این جهان بی ادب امروز ما بنویسند.
- اول از جای دیگری آغاز می کنم: تهیه کننده فیلم مارمولک روزی برایم تعریف کرد وقتی این فیلم در سینماها به نمایش درآمده بود . مسئولی از ارشاد برای جلسه حضوری ما را فرا خواند و گفت که عالم بزرگواری از قم فرمودند که این فیلم وهن روحانیت است و با این فیلم مبارزه خواهند کرد و بهتر است خودتان فیلم درحال اکران را پایین بیاورید . ما نیز چنین کردیم مدتها بعد از دفتر همان عالم زنگ زده و فردی خواستار دیدار شد. با ناراحتی پذیرفتیم و ایشان تشریف آوردند و گفتند که عالم بزرگوار اکنون به نتیجه رسیده اند که سخنشان در اثر اطلاعات غلط بوده و اکنون حلالیت می طلبند و چگونه می توانند جبران کنند؟
همان موقع این سوال برایم پیش آمد که حق الناسی تضییع شده و این عالم صاحب فتوا نمی دانند که جز خسارت مادی ، همانگونه که در میان عوام و مذهبیون آبرویی برای سازندگان فیلم نگذاشتند باید در آشکار نیز از ایشان اظهار و درخواست طلب بخشش کنند و آیا تکفیر در آشکار وعذرخواهی درخفا در نزد خدا با هم برابرند ؟ - چند وقت پیش برادر عزیز جانبازم در مقابل تعریف سرکار خانم فاطمه معتمدآریا از کتاب ایشان که در اسارت نوشته شده (پایی که جا ماند) نامه سرگشاده ای نوشته بودند سراسر شکایت و مذمت از این هنرمند … که بر پایه اطلاعات غلط و اشتباه رایج در فضای مجازی بود. دوستانی از جانبازان و آزادگان با ایشان تماس گرفته و نکاتی را به عرض رساندند و ایشان پس از آگاهی به غلط بودن بسیاری از موضوعات مورد اشاره در یادداشت خود دو بزرگواری کردند که حقا از چنین مردانی برمی آید و بس. اول با خود سرکار خانم معتمدآریا تماس گرفته و عذر تقصیر و حلالیت خواستند و دوم و اصلتر در همین شب قدر و در صفحات مجازی خود به این اشتباه غیر عمدی و برپایه اطلاعات خناسان، بدون هیچ توجیه و پرده پوشی صراحتا اعتراف و از همه خوانندگان نامه قبلی و نیز سرکار خانم معتمدآریا حلالیت خواستند.
- می دانم که او خواست آبرویش را با خدا معامله کند و نه با حفظ اشتهارش به بی خطایی در نزد دیگران مسئله شیطانی حفظ اشتهار دروغین که در وجود همه ماست از روشنفکر تا مذهبی… بدون نگریستن به دیگران ما نیز چنین نیستیم؟ با فوروارد هزاران خبر بی سند.
سیدم درود بر شرفت که برعکس همه ما مدعیان، مسلمانی و انسان واقعی بودن را دوباره به ما یادآوری کرده و باز آموختی. شب قدرت مبارک
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- کیومرث پوراحمد : همۀ ما دوستان سینمایی و غیر سینمایی به نوعی مدیون حبیب احمد زاده هستیم
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





