«آرایش غلیظ» آخرین فیلمی بود که از حمید نعمتالله اکران شد؛ فیلمی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت. تفاوت نگاه حمید نعمتالله و روایت قصهای که درعین سرگرمکردن مخاطبش، او را با نوع دیگری از سینما آشنا میکند، تحسینبرانگیز بود، بااینحال داوران سیودومین جشنواره فیلم فجر بازی متفاوت حامد بهداد و کارگردانی خوب نعمتالله را در این فیلم نادیده گرفتند.
به گزارش سینماسینما، سه سال پس از ساخت «آرایش غلیظ»، نعمتالله فیلم سینمایی «رگ خواب» را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که اوج و فرود رابطه میان یک زن و مرد را به نمایش میگذارد و لیلا حاتمی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است. او دومین تجربه سینمایی خود را با نعمتالله در این فیلم تجربه میکند و نقشی متفاوت از آنچه در«بیپولی» بازی کرده، مقابل دوربین خواهد برد. این روزها نعمتالله سرگرم ساخت فیلم سینمایی«شعلهور» است. بهانه صحبت ما با او، ساخت این فیلم است.
ظاهرا امسال با «رگ خواب» در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهید بود. این فیلم در چه مرحلهای است؟
«رگ خواب» آماده نمایش است و مراحل فنی را پشتسر گذاشته.
تصمیم دارید «شعلهور» را هم برای جشنواره آماده کنید؟
هنوز فیلم در حال فیلمبرداری است و سخت است که از الان پیشبینیای درباره حضور فیلم در جشنواره داشته باشیم، اما سعی میکنیم فیلم تا آن زمان آماده شود.
فکر میکنم تا به امروز سابقه نداشته شما با فاصله کوتاه دو فیلم بسازید و بههرحال برای مخاطبان آثار شما این اتفاق خوبی است.
«رگ خواب» و «شعلهور» در یکسال کار نشد. این دو فیلم با فاصله از یکدیگر مراحل نگارش را پشتسر گذاشت. این دو فیلم ازجمله کارهایی است که از مدتها قبل دوست داشتم ساخته شود و برنامهریزیهایی برای چگونگی ساخت آنها داشتم تا اینکه زمینه ساختشان فراهم شد و اتفاقا در فاصلهای نزدیک از هم این اتفاق افتاد، اما همانطور که گفتم، مدتها روی نگارش این دو فیلم زمان گذاشته شد و برای خودم کارهای سادهای نبودند.
ظاهرا تصمیمی برای همکاری با تلویزیون و سریالسازی دارید؛ طرح خاصی از طرف شما پیشنهاد شده است؟
قرار مشخصی گذاشته نشده است و طرحی ارائه ندادهام، اما دوست دارم بعد از «وضعیت سفید» باز هم در تلویزیون کار کنم.
گفته میشود «رگ خواب» با موضوع و پرداخت متفاوتش میتواند نگاههای بسیاری را به خود جلب کند. تا چه حد فکر میکنید این فیلم اثر متفاوتی در کارنامه شما خواهد بود؟
امیدوارم همینطور باشد، اما من هیچوقت به قصد اینکه فیلم متفاوتی بسازم کارم را شروع نمیکنم، قطعا هدفم این نیست. این فیلم هم از جمله فیلمهایی است که از مدتها قبل طرحی برای ساختش داشتم، به آن فکر کردم و موضوع برایم جالب و حائزاهمیت بوده. همیشه دوست دارم فیلمی بسازم که با موضوعش ارتباط خوبی برقرار میکنم و برای خودم ارزش ساخت داشته است. به نظرم «رگ خواب» فیلمی خوب و تماشایی شده است و امیدوارم مخاطبان هم دوستش داشته باشند. درباره «شعلهور» هم همینطور فکر میکنم که ابتدا با موضوع ارتباط و بعد تصمیم گرفتم آن را بسازم.
منبع : شرق ـ بهناز شیربانی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- «بی پولی»؛ چالشهای خطرناک یک زوج
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
- قاتل و وحشیِ فرهنگ
- اطلاعیه دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر/ «قاتل و وحشی» در سال ۹۸ با امضای هفت عضو هیأت انتخاب بازبینی شده است
- همایون اسعدیان: «قاتل و وحشی» در جشنواره فجر ۳۸ بازبینی نشده است
- اطلاعیه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر/ «قاتل و وحشی» امکان حضور در جشنواره چهلم را ندارد
- اطلاعیه سازندگان فیلم «قاتل و وحشی»/ تاکید بر نمایش این فیلم برمبنای ساختارهای قانونی
- گرامیداشت یاد علی حاتمی در برنامه سینماتک خانه هنرمندان/ نعمتالله: پا جای پای سنتهای فیلمسازی علی حاتمی گذاشتهایم که پیش میرویم
- پیام تبریک کانون کارگردانان به کارگردانان برگزیده جشنواره/ امیدواریم پروانه نمایش «قاتل و وحشی» صادر شود
- سانسور یا ممیزی، مسأله این است/ سه تجربه شخصی و پیشنهادی درباره شورای پروانه ساخت
- جنگ یک مادر، برای رستگاری دختر/ اولین خلاصه داستان فیلم «قاتل و وحشی» + تصویری جدید از لیلا حاتمی
- همایون شجریان خواننده تیتراژ پایانی «قاتل و وحشی» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه