محمدمهدی حیدریان با تاکید بر اینکه سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست، تاکید کرد استفاده از سینما برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی که در مشهد حضور دارد عصر امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه در مراسمی حضور یافت که در آن از تعدادی از فیلمسازان تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد از احمدرضا درویش تجلیل به عمل آمد و نشان زرین پایتخت فرهنگی جهان اسلام به پاس ساخت آثار دفاع مقدس و مذهبی در آغاز جشن های روز ملی سینما به وی اهدا شد.
همچنین در این مراسم از تعدادی از فیلمسازان مشهدی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند تجلیل به عمل آمدند که ابراهیم ایرج زاد برای فیلم «تابستان داغ»، کاظم ملایی برای فیلم «کوپال»، هادی حاجتمند برای فیلم «اشنوگل»، سید محمود رضوی برای فیلم «ماجرای نیمروز» و سیاوش حقیقی برای فیلم «مادری» از جمله آنها بودند.
حیدریان در این مراسم در سخنانی گفت: روز ملی سینما را پیش رو داریم که من به همین بهانه از کسانی که باید سینما را حمایت کنند یک خواهش دارم. سینمای ایران در حال حاضر در مسیری قرار دارد که برای ثبات در این مسیر و رسیدن به مقصد نیازمند حمایت ملی و جدی است.
او افزود: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست و استفاده از آن برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است. سینما ماموریتی جدی تر از این کاربری های مقطعی دارد، البته سینمای سیاسی ژانری جدی است و حتما سینمای ایران مانند همه ژانرهایی که بدان می پردازد به ژانر سیاسی هم می پردازد اما خفیف کردن سینما در حد استفاده های مقطعی سیاسی کار درستی نیست.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: رفتار ما با سینما باید به گونه ای باشد که نشان دهد حمایت های مادی و معنوی ما به دلیل اعتماد به سینما است و باید با صدا و عمل مان این اعتماد را به سینماگران منتقل کنیم.
حیدریان با اشاره به اینکه سینمای ایران خودش را ثابت کرده که می تواند سفیر فرهنگی کشورمان در جهان باشد، بیان کرد: در خیلی از جاهایی که از لحاظ سیاسی ارتباطی برقرار نیست، سینمای ایران حضور می یابد و با حضور سرافرازانه ای که دارد ما را هم سربلند می کند. ما در سال بیش از ۳۶۰ جایزه سینمایی می گیریم و این یعنی حضور در سکوهای رفیع فرهنگی جهان و اعلام اینکه ما نمایندگان ملتی اهل فرهنگ و تمدن و دارای حرف جهانی هستیم.
به گفته او، تقویت این سینمای سربلند به حمایت جدی دولت و مجلس نیاز دارد.
رییس سازمان سینمایی افزود: ما خدمت دوستان مجلس رسیدیم و آنجا به توافق رسیدیم که برای رسیدن به قوانینی در سینما با هم همکاری داشته باشیم. سینما یک قالب جدی برای حرف جدی زدن و ماموریت های بلند و جدی است و حتما به این حمایت ها نیاز دارد. باید چه در دولت و مجلس چه توسط صاحبان بلندگوها و منابر و رسانه ها بیشتر به سینماگران اعتماد شود وگرنه سرمایه هایمان را از دست می دهیم.
حیدریان تاکید کرد: اگر ما داخل سینما حاشیه هایی داریم خودمان سریعتر آن را جمع می کنیم تا نشان دهیم که ما ظرفیت اعتماد کامل را داریم ولی امیدواریم حاشیه های بیرون سینما هم که دامن این حوزه را می گیرد، جمع شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- افق سینمای ایران باید افق استانداردهای جهانی باشد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»





