محمدمهدی حیدریان با تاکید بر اینکه سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست، تاکید کرد استفاده از سینما برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی که در مشهد حضور دارد عصر امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه در مراسمی حضور یافت که در آن از تعدادی از فیلمسازان تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد از احمدرضا درویش تجلیل به عمل آمد و نشان زرین پایتخت فرهنگی جهان اسلام به پاس ساخت آثار دفاع مقدس و مذهبی در آغاز جشن های روز ملی سینما به وی اهدا شد.
همچنین در این مراسم از تعدادی از فیلمسازان مشهدی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند تجلیل به عمل آمدند که ابراهیم ایرج زاد برای فیلم «تابستان داغ»، کاظم ملایی برای فیلم «کوپال»، هادی حاجتمند برای فیلم «اشنوگل»، سید محمود رضوی برای فیلم «ماجرای نیمروز» و سیاوش حقیقی برای فیلم «مادری» از جمله آنها بودند.
حیدریان در این مراسم در سخنانی گفت: روز ملی سینما را پیش رو داریم که من به همین بهانه از کسانی که باید سینما را حمایت کنند یک خواهش دارم. سینمای ایران در حال حاضر در مسیری قرار دارد که برای ثبات در این مسیر و رسیدن به مقصد نیازمند حمایت ملی و جدی است.
او افزود: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست و استفاده از آن برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است. سینما ماموریتی جدی تر از این کاربری های مقطعی دارد، البته سینمای سیاسی ژانری جدی است و حتما سینمای ایران مانند همه ژانرهایی که بدان می پردازد به ژانر سیاسی هم می پردازد اما خفیف کردن سینما در حد استفاده های مقطعی سیاسی کار درستی نیست.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: رفتار ما با سینما باید به گونه ای باشد که نشان دهد حمایت های مادی و معنوی ما به دلیل اعتماد به سینما است و باید با صدا و عمل مان این اعتماد را به سینماگران منتقل کنیم.
حیدریان با اشاره به اینکه سینمای ایران خودش را ثابت کرده که می تواند سفیر فرهنگی کشورمان در جهان باشد، بیان کرد: در خیلی از جاهایی که از لحاظ سیاسی ارتباطی برقرار نیست، سینمای ایران حضور می یابد و با حضور سرافرازانه ای که دارد ما را هم سربلند می کند. ما در سال بیش از ۳۶۰ جایزه سینمایی می گیریم و این یعنی حضور در سکوهای رفیع فرهنگی جهان و اعلام اینکه ما نمایندگان ملتی اهل فرهنگ و تمدن و دارای حرف جهانی هستیم.
به گفته او، تقویت این سینمای سربلند به حمایت جدی دولت و مجلس نیاز دارد.
رییس سازمان سینمایی افزود: ما خدمت دوستان مجلس رسیدیم و آنجا به توافق رسیدیم که برای رسیدن به قوانینی در سینما با هم همکاری داشته باشیم. سینما یک قالب جدی برای حرف جدی زدن و ماموریت های بلند و جدی است و حتما به این حمایت ها نیاز دارد. باید چه در دولت و مجلس چه توسط صاحبان بلندگوها و منابر و رسانه ها بیشتر به سینماگران اعتماد شود وگرنه سرمایه هایمان را از دست می دهیم.
حیدریان تاکید کرد: اگر ما داخل سینما حاشیه هایی داریم خودمان سریعتر آن را جمع می کنیم تا نشان دهیم که ما ظرفیت اعتماد کامل را داریم ولی امیدواریم حاشیه های بیرون سینما هم که دامن این حوزه را می گیرد، جمع شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری