داریوش ارجمند با انتقاد از سفارشی دانستن فیلم «روز بلوا» گفت: بهروز شعیبی برای ساخت این فیلم و نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت داشت.
به گزارش سینماسینما، عصر چهارشنبه، ۱۶ بهمن ماه فیلم روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده شد و در نشست مطبوعاتی پس از فیلم هم سحر عصر آزاد به عنوان منتقد و در کنار کارگردان فیلم، داریوش ارجمند و لیلا زارع از بازیگران اصلی فیلم همراه با مهران کاشانی نویسنده، کارن همایونفر آهنگساز و امین جعفری مدیر فیلمبرداری از جمله عوامل حاضر بودند.
در این نشست که پرسشهایی درباره سفارشی بودن این فیلم بویژه بخاطر تهیهکنندگی سازمان اوج و پرداختن به مفاسد اقتصادی مطرح شد، بهروز شعیبی گفت: ذهن من از التهابات چند سال اخیر درگیر شد به کسانی که باید در مسئولیت اجتماعی مراقبتهایی داشته باشد و در این مسیر دچار غفلت میشود. البته از ابتدا قرار نبود شخصیت اصلی روحانی باشد ولی من طرحی را به سازمان اوج پیشنهاد دادم و آنها هم این موضوع ملتهب را پذیرفتند و به لحاظ مالی حمایت کردند.
وی تاکید کرد: من براین باورم که روحانیت بخشی تاثیرگذار در جامعه است که البته به جایگاه حاکمیتی آن کاری نداشتم ولی به نظرم بخاطر همان تأثیرگذاری در جامعه قابل بحث و پرداخت است.
شعیبی خاطرنشان کرد: روز بلوا بیشتر از آنکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند به اتفاقات درونی دعوت میکند مثل آن روزی که عدالت را کنار گذاشتیم و باید یک بلوای درونی اتفاق بیفتد.
او در پاسخ به اینکه آیا شخصیت فیلمش از اطرافیانش بوده یا سراغ پروندههای جدی مفاسد اقتصادی رفته گفت: اگر شخصیت فیلم از دوستان من بود که جرات نمیکردم بسازم. ضمن اینکه قرار نبود در این فیلم پرونده سیاسی باز کنیم و این کار تلویزیون و بخشهای خبری است.
وی افزود: من معتقدم نسل جدید ما پرسشگر است و الان دیگر وقت گفتوگو است. روز بلوا درباره اخلاق است و این اعتقاد من است. چون مثلا خیلی از کسانی که ظاهر مذهبی ندارند اخلاقگرا هستند اما گاهی دچار مصلحت اندیشی کاذب هستیم.
در بخشی دیگر از این نشست داریوش ارجمند بیان کرد: از معدود دفعاتی است که در یک نشست فیلم میآیم. اول میخواهم شهادت سردار سلیمانی را یک بار دیگر تسلیت و تبریک بگویم و همینطور تسلیت بگویم برای حادثه هواپیما. یک مرگ بر آمریکا هم میگویم بخاطر دستوری که یک رییس جمهوری برای قتل بزرگ مردی چون سردار سلیمانی داد.
او با اشاره به برخی سوالهای مطرح شده گفت: شجاعت بهروز شعیبی و اینکه این گستاخی را داشت تا این بلوا، نه آن بلوایی که در خیابان میبینیم را نشان دهد از مهمترین دلایل من برای بازی در این فیلم بود. نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت میخواهد. اما از این سوالها که آیا فیلم سفارشی بوده یا چرا با اوج همکاری شده تعجب میکنم؟ اگر یک تهیهکننده دیگر هم بود باز هم این سوالات پرسیده میشد؟ سازمان اوج هم یک تهیهکننده است و آقای شعیبی در فیلم نسبت به این پرسشها از خودش دفاع کرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اصلا میتوان آخوند منفی در سینمای ایران نشان داد؟/پاسخ جالب کارگردان روز بلوا به یک سوال
- قصه بهروز «روز بلوا» با نماهای سینمایی
- بررسی کارنامه کاری بهروز شعیبی از «آژانس شیشهای» تا «روز بلوا»؛ پسر یک دنده حاج کاظم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا»/ میگفتند اصلا روحانی در فیلمت نگذار
- می گفتند شخصیت فرد روحانی را تغییر بده/ بهروز شعیبی از «روز بلوا» می گوید
- بهروز شعیبی: «روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربهای متفاوت برایم بود
- اختصاصی سینماسینما/ «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی سریال میشود
- بهروز شعیبی در برنامه «کتاب باز» از پروژه جدید خود گفت
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود