دبیر نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا با اشاره به تنوع، کیفیت و جذابیت مستندهای ایرانی تاکید کرد توجه به نحوه پخش این آثار آنها را در جایگاه واقعیشان در سطح بین الملل قرار میدهد.
به گزارش سینماسینما، امین پلنگی دبیر ۹ دوره جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا درباره اهمیت سینمای مستند ایران گفت: سینمای مستند ایران روندی رو به رشد داشته است. اغلب تولیدات این سینما در جشنوارههای معتبر دنیا روی پرده میروند و این حضور نشان دهنده جایگاه و اعتبار سینمای مستند است.
این سینماگر ادامه داد: به دلیل حضور آثار مستند در جشنواره جهانی فیلم پارسی و به دلیل علاقه شخصی سال هاست سینمای مستند را بررسی و پیگیری میکنم. با اعتماد به نفس میگویم سینمای مستند ایران از نظر مضمون، محتوا و ساختار سطح بالایی دارد. امیدوارم که اهمیت پخش این نوع آثار در سطح بین المللی جدیتر گرفته شود. این فیلمها بهتر دیده شوند و به جایگاهی که شایسته آن هستند، برسند.
کارگردان فیلم «ازدواج با عشق در کابل» ادامه داد: یکی از دلایلی که من بخش مستند را به جشنواره جهانی فیلم پارسی اضافه کردم اهمیت سینمای مستند و طیف گسترده دوستداران این سینما است. سینمای مستند در استرالیا مخاطبان بالایی دارد. فیلم های مستندی که در جشنواره جهانی فیلم پارسی روی پرده رفته تماشاگران و دوستداران بسیاری داشته است. مستندهای ایرانی خلاقانه هستند و وجه هنری هم دارند.
امین پلنگی درباره برگزاری آنلاین جشنوارههای سینمایی گفت: سال های پیش در بازار جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشتم و کیفیت و تنوع آثار برایم جذاب بود. امیدوارم برگزاری آنلاین این دوره مسیر ورود به دنیای تازه و جذب مخاطبان انبوه را تسریع کند.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت پایان یافت
- «دوربین شخصی، سینمای ذهنی و فیلم جستار» منتشر شد
- تمدید مهلت ارسال اثر برای حضور در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»
- پیامهای تسلیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور
- راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
- آغاز رسمی طرح «اکران حقیقت»/ برگشت سرمایه در سینمای مستند را جدی بگیریم
- آغاز به کار «شبکه تخصصی اکران فیلمهای مستند»/ پنج فیلم در «اکران حقیقت» نمایش داده میشوند
- «سینمای ورنر هرتزوگ» به روایت مستندساز بریتانیایی/ تقصیر ایرانیها بود!
- جایزه جشنواره روسی به «ستارگان زیر باران» رسید
- «علی مسیو»، روایتی از رهبر غیبی مشروطه
- امیرمحمد دهستانی: اهتزاز پرچم ایران در جشنوارههای انیمیشن جهان/ انیمیشن یک موضوع استراتژیک است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





