جمال شورجه دربارهی خبرهایی که دربارهی استعفای محمد سرافراز از ریاست سازمان صداوسیما منتشر میشود، گفت: با توجه به ناملایماتی که در این مدت در سازمان بر علیه ایشان انجام شد و متاسفانه دروغپراکنیها و جوسازیهایی که بعضا از سوی دوستان خودشان علیه ایشان مطرح کردند، طبیعی است که کمی آزرده خاطر شود و استعفایش را بدهد و برود.
این کارگردان در همین زمینه گفت: متاسفانه در این مدت دروغپراکنیها و جوسازیهایی در سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما بر هم ریخته و از هم فرو پاشیده است، علیه محمد سرافراز ایجاد شد که دروغ بوده و گزارشاتی هم که از او داده شده کمی وی را آزرده خاطر کرده است. اداره کردن پُست به این حساسی و مسوولیتی به این سنگینی با این وضعیت مالی و کمبود امکانات در سازمان صداوسیما، واقعا دشوار است. وقتی هم که در کنار این مشکلات جوسازیهایی از سوی دوست و دشمن شنیده میشود این امر طبیعی است که آقای سرافراز استعفایش را بدهد و برود.
او با بیان اینکه یک مدیر جدید حق تغییر و تحول در هر ارگانی را دارد، به حمایت از تغییر و تحولاتی که سرافراز در این مدت در صداوسیما ایجاد کرد، پرداخت و خاطرنشان کرد: حتی خود مدیران سازمان صداوسیما هم به شدت زیر پای آقای سرافراز را خالی کردند. به هر حال ایشان یک روحیه مستقلی دارد و چندین سال در سازمان صداوسیما مدیریت کرده است، طبیعی است زمانی که در پست مدیریت سازمان قرار میگیرد، تغییر و تحولاتی صورت بدهد ولی این امر باعث شد به شدت با وی دشمنی و دروغپراکنیهایی ایجاد شود. حتی در این زمینه مدیران نزدیک به ایشان هم حق و ناحق گفتند و به نظرم این حرفها کمی برایش جفاست.
وی در ادامه اعلام کرد: شنیدهام که هنوز استعفای آقای سرافراز مورد قبول واقع نشده و امیدوارم که مورد قبول هم واقع نشود؛ چراکه به نظرم وی مدیر باسابقهای در تلویزیون است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد خودش سر پستش بماند؛ چراکه هنوز رفتن ایشان اعلام رسمی نشده است.
شورجه همچنین تصریح کرد: متاسفانه تلویزیون ما به بینظمی عادت کرده است و قطعا تغییرات اساسی که آقای سرافراز در تلویزیون انجام داد، به ذائقه خیلیها خوش نیامده است.
این کارگردان سپس مطرح کرد: مگر بقیه مدیران ما که در ارگانهای مختلف این کشور مشغول به کار هستند، همه معصوم هستند؟ همه مدیران ما شبیه هم هستند و امکان خطا وجود دارد، به ویژه در اداره کردن سازمانی به این عریض و طویلی مثل صداوسیما که نیروی بسیاری میطلبد و رییس سازمان به یک همدلی، رفاقت و همکاری نیاز دارد.
شورجه در پایان درباره پروژه «حضرت موسی(ع)» اعلام کرد: این پروژه اکنون در حال اعمال نظرات سیما در زمینه فیلمنامه است و اتفاقی برایش نیفتاده است. پس از این مرحله، اگر مسائل مالی پروژه فراهم شود مسلما باید قراردادها بسته شود و وارد مرحله پیشتولید شویم اما فعلا زمانی برای حل مشکلات موجود نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- شب «جمال شورجه» در موزه سینمای ایران برگزار میشود
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- بازتاب یک یادداشت/ توضیح مدیر کل ارشاد درباره صحبتهای وزیر ارشاد
- دورانِ دانایان!
- وزیر ارشاد به عیادت جمال شورجه رفت
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- واکنش جمال شورجه به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ تاریخ مصرف فیلمفارسی گذشته است
- توضیحات جمال شورجه درباره سخنانش در «۲۰.۳۰»
- جمال شورجه: سه فیلمنامه درباره سینمای مقاومت روی دستم مانده است
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
- فراز و فرودهای سریال حضرت موسی(ع)/ دعوا بر سر چند صدمیلیارد تومان ناقابل است
- رقابت ۱۸ فیلم سینمایی در بخش مسابقه جشنواره «مسیر عشق»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود
- میزبانی جشنواره تئاتر فجر از ۳ نمایش هنرمندان دارای معلولیت
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- اولین اجرای «مزین السلطنه» تقدیم خبرنگاران میشود/ «ژن زامبی» در راه تماشاخانه هما
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- وقتی از سینمای حرفه ای و اصیل حرف می زنیم
- روزنامه فرهیختگان : فیلم پروین تبدیل به یک بیوگرافی متوسط شده
- عمارت روبرو برگزار میکند؛ سومین دوره «چشم در چشم» با رخشان بنیاعتماد
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- برگزاری هفتمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با مشارکت همراه اول
- فیلم رسولاف میان بهترین فیلمهای غیرانگلیسی/ اعلام برندگان انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا
- در جشنواره فیلم گوتبورگ سوئد؛ ژولی دلپی جایزه یک عمر دستاورد هنری میگیرد
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم
- انتقاد از سانسهای محدود فیلمهای غیرکمدی؛ کدام فیلمهای کمدی و جدی در هفته گذشته پرفروش بودند؟
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام آثار مسابقه کوتاه داستانی
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- دردم از عشق است و درمان نیز هم
- تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت حسن تدبیر در پایهگذاری سایت ارتباطی امیرآباد دشتروم
- فوت دو بازیگر تئاتر؛ علی رشوند و مریم منصوری درگذشتند
- «۲۱ گرم»؛ وزنِ روح
- بهرهبرداری از سایتهای روستایی جدید همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد با دستور وزیر ارتباطات
- گیشه سال سینما در تسخیر انیمیشن و دنبالهها/ ۱۰ فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۲۴