فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» پس از کسب دو جایزه از فستیوال فیلمهای ایرانی آمریکا، در سینماهای این کشور روی پرده میرود.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیهکنندگی علی جلیلوند، جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از فستیوال فیلمهای ایرانی نیویورک کسب کرد و در اولین اکران جهانی خود از شامگاه ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) در سینماهای نیویورک روی پرده رفت. این فیلم پس از نیویورک در سینماهای لسآنجلس و دیگر شهرهای آمریکا اکران عمومی میشود.
«شب، داخلی، دیوار» تاکنون در هیچ جشنواره داخلی حضور نیافته و اکران عمومی در ایران نداشته است.
این فیلم پس از اولین حضور جهانی خود در بخشِ اصلیِ هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز و نامزدی شیر طلای این جشنواره، نمایش خود را در فستیوالهای تورنتو، بوسان، هامبورگ، آسیاپاسفیک، سائوپائولو، لیسبون، گوتنبرگ، اوراسیا، ژنو و … ادامه داد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.
در خلاصه داستان «شب، داخلی، دیوار» آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری، آشفته میشود…
نوید محمدزاده، امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ، با معرفی دایانا حبیبی و دانیال خیریخواه و جمعی از بازیگران و هنرجویان تئاتر، بازیگران این فیلم هستند.
عواملی که در ساخت این فیلم همکاری داشتهاند عبارتند از نویسنده و کارگردان: وحید جلیلوند، تهیهکننده: علی جلیلوند، مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، مدیر برنامهریزی و دستیار کارگردان: حسن لبافی، تدوین: وحید جلیلوند، طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: داریوش صادقپور، مدیر تولید: محمدصادق آذین/ محمد حیدرقلی، سرپرست جلوههای ویژه بصری: محمد برادران، سرپرست جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان/ آرش آقابیک، منشی صحنه: ندا قائدی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، عکاس: سحاب زریباف، طراح بدلکاری: زندهیاد ارشا اقدسی، مجری طرح: کامران روستایی، دستیار تهیه کننده: سروش مکری، مدیر روابطعمومی و مشاور تبلیغات: نغمه دانش آشتیانی با همراهی مریم قربانینیا.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رونمایی از آنونس «کارزار» در آستانه اکران
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- «جنگل آسفالت» با بازی نوید محمدزاده و فرشته حسینی
- بغضت را قورت بده/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- سیر روز در شب/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- رستگاری در حزن/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- «گناه فرشته» و داستان خون، عشق، عدالت
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





