به رغم تلاشهای علی اصغرپورمحمدی معاون سیما برای بر حذف برنامه سینمایی شبکه چهار و رویکرد جدید شبکه سه برای اجرای برنامه «هفت» با حضور بهروز افخمی، غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار مقدمات برنامه «نقد۴»
با اجرای اکبر عالمی را فراهم میکند.
اکبر عالمی درباره برنامه «نقد ۴» که قرار است یک شب در هفته به نقد سینما در شبکه چهار سیما بپردازد، گفت: این برنامه هنوز در مرحله مقدماتی است و ما شاید حدود ۱۰ درصد طراحی اولیه آن را انجام داده ایم.
وی ادامه داد: تهیه کنندگی این برنامه را علی سلیمانی بر عهده دارد و قرار است چهارشنبه ها روی آنتن برود، البته هنوز جزییات آن به طور کامل مشخص نشده است. بخشی از این برنامه به سینمای ایران خواهد پرداخت که در آن هم فیلم های در حال اکران بررسی خواهد شد و هم به فیلم های ماندگار سینمای ایران میپردازیم و احتمالا در بخشی از برنامه هم به نقد آثار تلویزیونی و سریال ها اختصاص دارد.
مجری برنامه نقد سینمایی شبکه چهار با نام «نقد ۴» درباره نقد آثار سینمایی در این برنامه عنوان کرد: فکر می کنم اگر قرار باشد درباره آثار ماندگار سینمای ایران صحبت کنیم بهتر است کارگردانان این آثار هم حضور داشته باشند. نقد فلیم های در حال اکران هم باید با استدلال همراه باشد تا صحبت کردن درباره یک فیلم تجزیه و تحلیل کاملی شود.
این منتقد سینما با اشاره به اینکه این برنامه به صورت مستقیم از شبکه چهار روی آنتن می رود، توضیح داد: این فرم از برنامه هیجان بیشتری دارد و از امتیازهای بیشتری هم برخوردار است.
وی همچنین به حضور کارشناسان مختلف در برنامه اشاره و بیان کرد: ما در بخش کارشناسی برنامه از مهمانان مختلفی دعوت می کنیم که صاحب نظر هستند و علاوه بر منتقدان از استادان حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخی و… نیز دعوت خواهیم کرد. به هرحال یک برنامه سینمایی باید چند وجهی باشد و این مضحک است که مجری بخواهد درباره همه موضوعات اظهارنظر کند. مجری همیشه باید مخاطبان را در ارتفاع بالاتری از برنامه ببیند و با این نگاه برنامه را اجرا کند.
عالمی در پایان بیان کرد: باید توجه داشت که هر برنامه ای مخاطبانی از قشرهای گوناگون دارد و من معتقد هستم که تنها به عنوان یک معلم حرف می زنم و باید بتوانیم در برنامه ها با توجه به مخاطب به شکلی کار کنیم که تماشاگر ما را انتخاب کند و از طرفی هم بتوانیم سطح سلیقه مخاطب را ارتقا دهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- پخش سریالی جدید با بازی نیکول کیدمن
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- عذرخواهی رئیس صداوسیما از مخاطبان و رئیس جمهوری
- درگیری توئیتری بر سر یک برنامه علمی تلویزیون
- صحبتهای کیوان کثیریان در قسمتهای اول تا ششم برنامه «رفیق» + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





