۳۰۵ فیلم بلند داستانی برای رقابت در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار واجد شرایط هستند که در مقایسه با سال گذشته کمتر است.
به گزارش «سینماسینما»، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دوشنبه شب ۳۰۵ فیلم بلند داستانی را برای حضور در این دوره جوایز آکادمی واجد شرایط اعلام کرد. سال گذشته ۳۲۳ فیلم و دو سال پیش ۲۸۹ فیلم واجد شرایط بودند.
برابر قوانین آکادمی، یکی از شرایط رقابت فیلمها در بخش بهترین فیلم نمایش عمومی آنها به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس تا نیمهشب ۳۱ دسامبر است.
فیلمهایی میتوانند رقابت کنند که زمان آنها حداقل ۴۰ دقیقه باشد و به شیوه ۳۵ یا ۷۰ میلیمتری در سینماها به نمایش درآیند. نمایش با فرمت دیجیتال هم قبول است. فیلمهایی که نخستین نمایش عمومی یا توزیع آنها در فضایی غیر از سینماهاست، نمیتوانند در هیچیک از بخشهای اسکار حضور یابند.
«محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان نماینده ایران در بخش اسکار فیلم خارجیزبان یکی از ۳۰۵ فیلم واجد شرایط است.
اسامی نامزدهای هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۴ دی) اعلام و مراسم جوایز اسکار ۲۸ فوریه (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به وقت ایران) در دالبی تیهتر در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود برگزار میشود. این مراسم از شبکه ایبیسی به طور زنده از بیش از ۲۲۵ کشور/منطقه در سراسر جهان پخش میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا فصل جوایز زمستانی امریکا توجه دنیا را به سوی خود جلب میکند؟ / فرش قرمز اسکار برای سودهای میلیاردی
- اقدام رسمی آکادمی اسکار برای کاستن از بار انتقادها
- تغییرات بزرگ در روند عضوگیری آکادمی اسکار / انتقادها به ترکیب نامزدها ادامه دارد
- ۱۰ رقیب اسکار جلوههای تصویری مشخص شدند
- فیلم «محمد رسول الله» از اسکار بازماند / اعلام فهرست کوتاه بخش فیلم خارجیزبان
- رقابت هفت فیلم در بخش اسکار چهرهپردازی و طراحی مو
- ۷۴ ترانه در جوایز اسکار رقابت میکنند
- ۲۰ فیلم وارد رقابت اسکار جلوههای تصویری شدند
- رقابت ۱۰ مستند کوتاه در جوایز اسکار
- اسپانیا با «گلها» و آرژانتین با «طایفه» به اسکار رفتند
- «بد نباش» نماینده ایتالیا در اسکار شد
- روسیه فیلم نیکیتا میخالکوف را به اسکار فرستاد، افغانستان فیلمی از امیر آقایی و همایون ارشادی را
- تعداد رقبای جایزه اسکار خارجیزبان به ۵۰ فیلم رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





