به گزارش سینماسینما، پژمان باغی درباره حضور در فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید۲» در نقش «بل بله»، از ایفای نقش در اثری مختص به کودک و نوجوان و تجربه سبک جدیدی از بازی در این اثر، ابراز خرسندی کرد و این را جزو افتخارات خود در عرصه فیلم و سریال دانست.
پژمان بازغی با اعتقاد به اینکه “سیدجواد هاشمی به عنوان فردی که سالها عمر خود را با کودکان سپری کرده توانسته در این اثر همچون “آهوی پیشونی سفید۱” ارتباط خوبی با آنها برقرار کند”، تاکید کرد: شاهد این مُدعا اظهارات دخترم است چراکه پس از تماشای “آهوی پیشونی سفید۱” از من خواست اگر پیشنهاد بازی در فصلهای بعدی را داشتم حتما بپذیریم.
بازغی اضافه کرد: حتی بازیگرانی همچون اکبر عبدی، رضا رویگری، آتیلا پسیانی، محمود جعفری و حسین محب اهری نیز بازیگری را با کار کودک آغاز کردهاند.
او با انتقاد از مهجوریت ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان، بر نیاز مبرم جامعه به این دست از آثار تاکید کرد و گفت: خط کشی در سینما معنا ندارد و بازیگران باید هر نوع سبک و جنس بازی را تجربه کند.
این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در رابطه با همکاری با سیدجواد هاشمی در این اثر، توضیح داد: هاشمی به واسطه حضور دائمی در صحنه، شناخت و تسلط بسیار خوبی در فیلمسازی دارد و از آنجا که خودش خالق کارکترهای این کار بوده، به خوبی میتواند آنها را برای بازیگران تعریف کند، ضمن آنکه این پروژه برای من بسیار جدی است و با جدیت نقش خاص و متفاوت “بل بله”، را بازی میکنم.
وی از بیتوجهی مسئولان و منتقدان و حتی مخاطبان به آثار کودک در جشنوارهای همچون فستیوال فیلم فجر انتقاد کرد و افزود: این بیتوجهی در حالی صورت میگیرد که راضی کردن مخاطب کودک و ساخت فیلم برای آنها به فضاسازی، گریم، طراحی صحنه و لباس متفاوت نیاز دارد و تولید آن به مراتب از کار بزرگسال سختتر بوده و زحمات بیشتری نیز برای گروه تولید به همراه دارد.
این بازیگر اظهارکرد: پرمخاطبترین فیلمهای جهان انیمشینهایی در ژانر کودک هستند اما در ایران نه تنها آثاری به طور منسجم برای کودکان ساخته نمیشود بلکه سالن سینمایی مختص به کودکان نیز وجود ندارد اما امیدوارم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چنین سینماهایی را بهزودی راه بیاندازد.
بازغی با اشاره به اینکه دولتها باید برای ارائه خوراک فرهنگی به نسلی که قرار است سکان جامعه را در آینده در دست بگیرد هزینه کنند، این کار را وظیفه آنها دانست و گفت: مبنای نوشتاری فیلم “آهوی پیشونی سفید۲” بر اساس خیر و شر است که میتواند کودک و نوجوان را متاثر کرده و بر آنها تاثیر گذارید و معتقدم بچهها با آن ارتباط بر قرار خواهند کرد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- کدام یک از سلبریتی ها در اجرا موفق بوده اند ؟ ازگلزار و رضا صادقی تا اشکان خطیبی و پژمان بازغی
- پوستر فیلم جدید شهرام شاه حسینی منتشر شد
- واروژ کریممسیحی «وثیقه» را تدوین کرد
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- پایان تدوین فیلم مستانه مهاجر؛ اولین تصاویر «جوجه تیغی»
- «نامو» صاحب ترازوی طلایی جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- مرگ بازیگر شرور سینما؛ نیکی کَت درگذشت
- دومین نمایشگاه «چند تکه آینه» با آثار تجسمی سینماگران این بار در شیراز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش و نقدِ «چاقوکشی» در سینما اندیشه
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- تاریخ نمایش فیلم جعفر پناهی در فرانسه مشخص شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- فوت سازنده فیلم «اولین خون»؛ تد کاچِف درگذشت
- اولین عکس «استخوانسوز» رونمایی شد/ ادامه فیلمبرداری در تهران
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- پردازش سخن
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ اسکار بدلکاران به رسمیت شناخته شد
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- خبرهایی از جشنواره کن/ نمایش یک فیلم اول در افتتاحیه و حضور فیلم اسپایک لی در جشنواره
- فیلمهای کن ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم جدید جعفر پناهی در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن
- درباره سریال معاویه؛ وقتی عربستان تاریخ خودش را هم تحریف می کند
- «داستانها و فیلمهای ابراهیم گلستان» منتشر شد
- پارک چان ووک فیلمش را به کن نفرستاد
- بازگشت تام کروز به جشنواره فیلم کن
- شیر طلای افتخاری ونیز به ورنر هرتزوگ تعلق میگیرد
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- استودیوی ایامسی میسازد؛ «خوشههای خشم» سریال میشود
- مدیرعامل بنیاد ملی پویانمایی معرفی شد
- میزبانی جشنواره انسی از ۴ انیمیشن ایرانی
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- با حکم دادگاه انقلاب تهران؛ سازندگان «کیک محبوب من» به حبس محکوم شدند