سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» عنوان کرد که در حال حاضر شرایط به گونهای است که جامعه نیاز به امید دارد به همین دلیل ریسک اکران این مستند را پذیرفتهاند.
به گزارش سینماسینما، سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» درباره اکران این اثر در گروه «هنر و تجربه» گفت: ما با صحبتهایی که با تهیهکنندگان این اثر داشتیم به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم که در چنین شرایطی ریسک اکران را بپذیریم و فیلم را روانه پرده کنیم، البته به این هم فکر کردهایم که بعد از سه هفته، اکران آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم چون احساس میکنیم فضای موجود جامعه میطلبد که یک فیلم امیدبخش که پایهاش بر اساس حمایت از دختران و توانمندی زنان است، به نمایش در بیاید. درواقع این فضا میطلبد که یک حال خوب را به جامعه تزریق کنیم.
کلانتری درباره ریسکپذیری برای اکران فیلم در این شرایط هم اظهار کرد: میدانیم شاید با اقبال مواجه نشویم البته از طرفی هم ممکن است کرونا تا ماهها و شاید سالها با ما باشد بنابراین باید با این وضعیت کنار بیاییم. با توجه به شرایطی که سینماها از نظر ضدعفونی و فروش ۵۰ درصدی ظرفیت سالنها دارند و این موضوعات را در برنامه خود گذاشتهاند، خطر رفتن به سینما شاید از خیلی از کارهای دیگری که ما در حال حاضر انجام میدهیم، کمتر باشد.
وی با اشاره به اکران آنلاین «جایی برای فرشتهها نیست» بعد از اکران در سینماها توضیح داد: همه الگوهای مختلفی را برای عرضه آثارشان بررسی میکنند چون در حال حاضر شرایط متفاوتی داریم، به هر حال این وضعیت این مدل را به ما دیکته کرده است.
این مستندساز ادامه داد: البته ما هم خیلی ناامید نیستیم، یعنی حداقل این است که من بهعنوان کارگردان و آقای شکیبانیا و آقای میرآب بهعنوان تهیهکننده امیدوار به موفقیت فیلم هستیم. این اتفاق خوشایندی نیست که من و تهیهکنندههای کار که باور داریم یکی از وظایف ما تزریق امید به جامعه است، خودمان امیدوار نباشیم، از همین رو من مسلماً امیدوارم «جایی برای فرشتهها نیست» با اتفاق خوبی مواجه میشود.
کلانتری درباره اینکه ممکن است مردم ترس از تجمع داشته باشند و به همین دلیل برای تماشای یک مستند ریسک حضور در سالن را نپذیرند هم مطرح کرد: من بعید میدانم مردم از رفتن به سینما بترسند، اگر این روزها به خیابانها رفته و حجم رفت و آمدها را دیده باشید، متوجه این موضوع میشوید که سینماها از خیلی از اتفاقات دیگری که امروز در سطح جامعه در جریان است و مردم از آنها استقبال میکنند، کمخطرتر است. با این وضعیتی که از نظر ضدعفونی کردن، رعایت پروتکلها و فروش بلیتها به صورت صندلی یک در میان بر سینماها حاکم است، مطمئنم اگر بخواهیم ۵ یا ۶ مکان پرخطر را فهرست کنیم، سینما در میان آنها قرار نمیگیرد.
این کارگردان در پایان بیان کرد: به هر حال شرایط به گونهای است که باید یک سری پروتکلها با ظرفیت پنجاه درصد سالنها رعایت شود و معتقدم که سلامتی مردم مهمتر از فروش فیلم است.
مستند «جایی برای فرشتهها نیست» به کارگردانی سام کلانتری سال گذشته و در جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت» رونمایی شد و از سوی مخاطبان این جشنواره مورد استقبال ویژهای هم قرار گرفت. دریافت تندیس بهترین مستند از نگاه مخاطبان جشنواره سیزدهم «سینما حقیقت» حاصل همین استقبال بود. این مستند از صبح چهارشنبه و در ادامه بازگشایی سالنهای سینمایی در قالب گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- «کشیم عاشق» به فرانسه میرود
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مستند سینمایی «رخ»، تماشای شکوه یک عمر ۸۴ ساله است/ گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با سام کلانتری
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- یک چالش زنانه تمام عیار/ نگاهی به مستند «جایی برای فرشتهها نیست»
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- پیروزی اراده
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» راهی پاریس میشوند
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- داوران بخش مستند و فیلم کوتاه سیو نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند