دبیر انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران اعلام کرد برگزاری جشنواره فیلم «یاس» البته با ساختار و اهداف جدید بستگی به توافق با سازمان سینمایی دارد.
به گزارش سینماسینما، مهدی کوهیانی دبیر انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران با اشاره به اینکه هنوز زمان و چگونگی برگزاری جشنواره فیلم «یاس» که در سال های گذشته ویژه آثار شبکه نمایش خانگی و توسط موسسه رسانه های تصویری از زیرمجموعه های سازمان سینمایی برگزار می شد، مشخص نیست گفت: قرار بود یک جشن صنفی با موضوع آثار نمایش خانگی و همه اشکال تصویری غیر از تولیدات اکران که شامل فیلم های کوتاه اینستاگرامی، تلگرامی و اشکال جدید و نوین ارتباطی که بین مردم نیز جایگاه مناسبی پیدا کرده است، برگزار شود.
وی ادامه داد: همچنین با برگزار نشدن جشنواره فیلم «یاس» پیشنهادهایی مطرح شد که این جشنواره نیز توسط بخش خصوصی برگزار شود و در این زمینه مذاکراتی با موسسه رسانه های تصویری و صنف VOD صورت گرفت تا بتوانیم این جشنواره را مانند گذشته برگزار کنیم.
دبیر انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که این جشنواره را به دبیری امیرپروین حسینی از اعضای انجمن در تهران برگزار کنیم ولی تا زمانی که به تفاهم لازم با سازمان سینمایی نرسیم نمی توانیم تصمیم نهایی را بگیریم. البته پیشنهادهای جدیدی در زمینه نحوه برگزاری جشنواره در دست داریم تا همه اشکال انتقال تصویر را در این جشنواره ببینیم.
کوهیانی در پایان گفت: جشن صنفی شبکه نمایش خانگی با جشنواره فیلم «یاس» متفاوت است و نگاهی کاملا صنفی داریم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم پکن شد
- پرویز شهبازی رییس هیات داوران جشنواره بوغازیچی ترکیه شد
- مانی حقیقی برنده رقابت با فونتریه و نوئه/ جایزه فرانسویها برای «خوک»
- کارگردان ایرلندی رییس هیات داوران جشنواره فیلم لندن شد
- جشنواره کن از نگاهی دیگر/ «یک ارتباط فرانسوی»
- رقابت یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی “شرق غرب” جشنواره کارلو وی واری/ رونمایی از پوستر بینالمللی فیلم
- مهدی یادگاری: بازار فیلم تحت تاثیر وضعیت اقتصاد جهان است
- جشنواره فیلم کن تهدید شد
- پاسخ اطبایی به یک موضوع: حضور فیلمهای ایرانی در جشنوارههای الف کمرنگ شده؟
- مرور حضور جهانی سینمای ایران در سال ۹۶
- ترایبکا شرکتکنندگان خود را معرفی کرد
- مرور آثار کارگردان ایرانی در کانادا
- خرس طلای افتخاری برلین برای «ویلم دفو»
- پنج جایزه جشنواره داکا برای سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد