سینماسینما، علی پاکزاد – طهورا ابوالقاسمی تهیهکننده مستند «صفر تاسکو» گفت: «متاسفانه مردم در کشور ما کمتر به قهرمانان توجه میکنند. ما مردمی هستیم که حافظه ضعیفی داریم و همه چیز را خیلی زود فراموش میکنیم.»
به گزارش سینماسینما، مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیهکنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابولقاسمی اکنون در سینماهای سراسر کشو اکران است. این مستند درباره زندگی و قهرمانی خواهران منصوریان ساخته شده است.
طهورا ابولقاسمی تهیهکننده مستند «صفر تا سکو» درباره اکران آن گفت: «مستند «صفر تا سکو» فقط درباره زنان جامعه ما نیست. وقتی که فیلم در حال ساخته شدن بود به کارگردان اثر توصیه کردم این مستند باید راوی امید برای همه مردم باشد. یعنی قصد ما این بود که این فیلم روی بدنه جامعه ما تاثیر بگذارد. نگاه مردم به فردا یا هر چیزی که میتواند امید را در ما زنده کند. این مستند یک فیلم سینمایی نیست، مستندی است که بعد از سالها مجوز اکران عمومی می گیرد.»
او ادامه داد: «هدف اصلی ما برای ساخت این مستند این بود که بتوانیم روی قشرهای مختلف جامعه تاثیر بگذاریم. مخصوصا ارتباط آموزش و پرورش و حضور بچهها در سالن نمایش فیلم برای ما بسیار مهم است. ما نیاز به حمایت دولتی داریم. قطعا این مستند میتواند یکی از اصلیترین اهداف دولت باشد البته اگر توجه کنند. بزرگترین کار ما این است که امید را به بچهها انتقال دهیم.»
ابوالقاسمی درباره بازخوردها نسبت به این مستند گفت: «متاسفانه مخاطبان سینما علاقهای به دیدن چنین مستندها یا فیلمهایی ندارند. زیرا چنین موضوعاتی عموما مخاطبان را به فکر وادار می کند و تماشاگران امروز سینمای ما دنبال چنین چیزی نیستند. سینما اکنون مکانی برای تفریح و خنده است. ما سینماگران جوانی داریم که به خوبی میتوانند تفکراتشان را به جامعه منتقل کنند. اما بستر مناسبی وجود ندارد. فیلمهای شبیه «صفر تا سکو» به راحتی ساخته نمیشوند زیرا بازگشت اقتصادی مطمئنی ندارد. قطعا سینمای ما در آینده حال و روز خوشی نخواهد داشت.»
تهیهکننده مستند «صفر تا سکو» درباره آینده و فروش این مستند گفت: «دقیقا نمیتوانم حدس بزنم که چه اتفاقی برای این مستند رخ میدهد. زیرا ساخت یک فیلم به سلیقه افراد بستگی دارد. اما تمام استانداردها در این مستند دیده میشود. عموما در کشورهای دیگر از یک قهرمان استقبال میکنند. اما در کشور ما این گونه نیست مردم زود همه چیز را فراموش می کنند. بسیاری حتی موفقیتهای کشور هم برای آنها مهم نیست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همکاری پنج ساله فارابی و یونیسف/ جوادی: کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنواره نکنیم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- گمشده در شهر
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- آثار منتخب اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» معرفی شدند
- در جریان تولید مستند «شناگر»، الهام اصغری سومین رکورد گینس خود را به ثبت رساند
- زخم ناسور؛ یادداشتی درباره تجاوز با نگاه به فیلم «جاده قدیم» + ویدئو
- هایده صفییاری «صحنهزنی» را تدوین میکند + عکس
- معرفی پروژه جدید مهتاب کرامتی/ «صحنهزنی» در مرحله پیشتولید
- «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی در مرحله تدوین
- برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه ده معرفی شدند
- هادی حجازیفر به «پیتوک» پیوست/ معرفی بازیگر نقش اول مرد
- مهتاب کرامتی بازیگر «پیتوک» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





