یکی از بازیگران فیلم سینمایی «گاو» ساخته داریوش مهرجویی گفت: آن سالها ما برای بازی در این فیلم دستمزدی دریافت نکردیم و قرار بود بعد از اینکه این فیلم در اکران به سود رسید، بازیگران در عواید مالی آن سهمی داشته باشند اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.
به گزارش سینماسینما ،عزتالله رمضانیفر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما گفت: فعالان باسابقه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما، سرمایههای عرصه فرهنگ و هنر هستند و باید از سوی وزارت ارشاد که در اصل میتوان گفت این افراد فرزندان این وزارتخانه هستند، مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی ادامه داد: با وجود آنکه این افراد که این حقیر نیز جزئی از آنها هستم دیگر از تب و تاب دوران جوانی افتادهاند اما خدا را شکر همچنان به شکل گزیده در این عرصه فعال هستیم و من نیز اخیراً از بازی در مجموعه تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم فارغ شدم.
رمضانیفر تصریح کرد: با این حال انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اخیراً وزیر آن نیز تغییر کرده این است که ما را مشاور امین خود بداند و در همه عرصهها از تجاربی که ما طی این سالها به دست آوردهایم در بهبود شرایط نهایت استفاده را به عمل آورد.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه گفت: شخصاً در بسیاری از فیلمهای سینمایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بازی کردم اما در این مقال دوست دارم در مورد فیلمی تحت عنوان «گاو» که به عنوان یکی از آثار فاخر سینمای ایران مورد تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) نیز بود و ایشان این فیلم را تحسین کردند صحبت کنم.
وی افزود: من به اتفاق جمعی از برترینهای سینمای ایران همچون عزتالله انتظامی در این فیلم ساخته داریوش مهرجویی بازی کردم و آن سال به خاطر بازی در این فیلم قرار شد هیچ دستمزدی از وزارت فرهنگ و هنر آن زمان دریافت نکنیم اما اگر این فیلم در اکران به سود رسید ما نیز از عواید مالی آن بهرهمند شویم.
رمضانیفر تأکید کرد: بعد از انقلاب این موضوع همچنان به قوت خودش باقی بود و حتی یک بار سال ۱۳۸۰ با تماسی که آقای انتظامی با من گرفت برای امضای یک قرارداد و یا اساسنامه به منظور دریافت بخشی از عواید این فیلم به بنیاد فارابی مراجعه کردیم و این فیلم آن سالها به شکل محدود اما با استقبال خوب تماشاگران در سینما سپیده اکران شد اما در کمال تعجب از مجموع اکران قبل و بعد انقلاب این فیلم به ما پیشنهاد پرداخت مبلغ ناچیزی حدود دویست هزار تومان شد که ما از دریافت آن امتناع کردیم.
وی در پایان گفت: همچنان امیدوار هستیم که بنیاد سینمایی فارابی نسبت به احقاق حقوق ما در مورد این فیلم کوشا باشد و شخصاً با تصدی این بنیاد توسط آقای تابش بسیار به این امر بعد از گذشت این همه سال خوشبین هستم.
منبع : ایکنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





