فرخنده کیش گفت: خیلی خوشحال میشوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصلهای آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.
به گزارش سینماسینما، فرید فرخندهکیش (مدیر سابق انجمن سینمای جوان) در مراسم تودیع خود حضور پیدا نکرد و برای مدتی تا پس از برکناری سکوت اختیار کرده بود. اما سرانجام درباره حضور نیافتن در مراسم تودیع خود گفت: متن حکم ابلاغ آقای موسوی دلیل اصلی حضور نیافتن من در مراسم تودیع و معارفه بود زیرا این متن سراسر زیر سوال بردن همه تلاشهای من و دوستانم در انجمن سینمای جوان در دوسال گذشته بود که متن زیبایی نبود و من به احترام خودم، دوستانم و مجموعهای که با آن کار میکردم؛ ترجیح دادم به این مراسم نروم.
او ادامه داد: ایوبی گفته است این مراسم اولین و آخرین تودیع معارفه ایشان نیست. طبیعی است من با سابقهای که در سینما دارم؛ هیچیک از مجموعههایی که با آنها کار کردم چنین رفتاری با من نداشتند و من هم طبیعتا چنین رفتاری را نداشتم.
فرخنده کیش درباره دلایل برکناری خود گفت: هنوز نمیدانم چرا حکم برکناری من صادر شد و خوشحال میشوم که دلایل این اتفاق گفته شود زیرا تمام تولیدات انجمن در دو سال گذشته جوایز داخلی را کسب کرده بود و برنامههای آموزشی درحال ثمر دادن بود. سینماگران جدیدی نیز در حال ورود به دنیای سینما بودند. تمامی برنامههای ما براساس زمانبندی تا اردیبهشت ۹۶ آماده و بسته شده بود.
مدیر سابق انجمن سینمای جوان ادامه داد: قرار بود از پایان هفته جاری تا اسفند ماه جشنوارههای مختلف منطقهای را برگزار کنیم و روال داشت به خوبی پیش میرفت اما ناگهان همه برنامهها متوقف شد.
فرخندهکیش با انتقاد از اینکه گفته میشود در انجمن سینمای جوان خرد جمعی وجود نداشته؛ گفت: برای اولین بار در انجمن در جشنواره فیلم کوتاه تهران خرد جمعی حاکم شد و مشورتهایی که در هیچ دورهای نبود؛ در این جشنواره کاملا وجود داشت.
او درباره تاثیر نامه گروهی از سینماگران جوان بر برکناری خود گفت: چنین نامهنگاریهای طبیعی است مگر درباره شخص ایوبی این نامهنگاریها وجود ندارد. حضرت علی (ع) فرمودند اگر کسی را دیدی که همه با وی دوست هستند در رفتارهایش شک کنید زیرا هر فردی براساس رفتارهایش تعدادی دوست دارد و تعدادی دشمن.
فرخندهکیش افزود: مواردی که در نامه اعتراضی تعدای از هنرجویان و چند نفر از سینماگران نوشته شده بود؛ مخاطبش من نبودم بلکه سازمان سینمایی بود زیرا مواردی همچون کمبود بودجه انجمن سینمای جوان یا حذف جشنواره فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر مستقیم به تصمیم ایوبی و سازمان سینمایی بازمیگردد.
او در پایان اضافه کرد: من هیچ اطلاعی از تغییر خودم نداشتم و قرار بود این هفته به ساختمان جدید انجمن سینمایی جوان در خیابان گاندی که بعد از چند سال بازسازی آن با همه مشکلات تمام شده؛ منتقل شویم. اگر من میدانستم قرار است برکنار شوم شکل دیگری برنامهریزی میکردم درحالیکه الان مجموعه بین دو ساختمان آرژانتین و گاندی معطل است. من خیلی خوشحال میشوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصلهای آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.
فرخندهکیش افزود: البته این حق هیات امناست که هر زمانی که تشخیص داد نسبت به تغییر مدیریت مجموعه اقدام کند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- برگزاری «دومین جشن مهر سینمای ایران» در کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری