رخشان بنیاعتماد کارگردان سینما با نگارش متنی از مخاطبان خواست فرصت تماشای مجموعه مستند «کارستان» را از دست ندهند.
به گزارش سینماسینما، او در نوشته خود در مورد مستندهای «کارستان» که محسن عبدالوهاب، شیرین برقنورد، مهناز افضلی، بهرام عظیمپور و مهدی گنجی کارگردانی کردهاند، چنین توضیح داد:
«پیشتر از ۱۰ سال پیش ایدهای داشتم که به دلیل تامین نشدن منابع مالی، مثل خیلی از طرحهای دیگر، حسرت ساختاش با من باقی ماند. ساخت فیلمهایی مستند که بتواند تصویر تلاش انسانهای ارزشمندی باشد که بیسودای نام ونشان، نقش موثری در توسعه و ارزش آفرینی در میهنمان را دارند. بازنمایی زندگی و فعالیت زنان و مردانی که میتوانند الگوهای باورپذیری برای جوانان باشند.
یادآوری مفاهیم فراموش شدهای مثل حرمت کار، نوآوری و ریسکپذیری، نه فقط با هدف پولدار شدن که موفقیت خود میتواند به چنین خواستی هم پاسخ دهد ولی نه در مسیر یک شبه رسیدن به …
سالها گذشت و از سال ۹۲ به همت مجتبا میرتهماسب و دوست عزیز و قدیمیام فیروزه صابر در بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و نوجوانان و زهرا عمرانی که در همان سالهای دور با هم پژوهش پروژه ناکام! را شروع کرده بودیم، دوباره اراده به زنده شدن و اجرایی کردن این کار گرفتیم، پروژهای که «کارستان» اسم گرفت.
مسیر پرفراز و نشیبی طی کردیم ودر نهایت حامیان گرانقدری به یاری مان آمدند تا موفق به ساخت شش فیلم شدیم. تجربهای بینظیر، در طول سه سال. شش فیلم از شش شخصیت از منظر فیلمسازان مختلف اما با هدفی مشترک.
به ثمر رسیدن آن ایده قدیمی با ساخته شدن این فیلمها از سوی همکاران فیلمسازجوان و با سابقهام و همراهی در این پروژه به عنوان مشاور، تجربه ارزشمندی برایم بود و هست، چون تولید فیلمهای کارستان ادامه خواهد داشت، اگر همراهی حامیان شخصی و فرهیختهمان ادامه داشته باشد …
نمایش این شش فیلم در جشنواره سینما حقیقت، که امیدوارم آغازی باشد برای نمایش و پخش گسترده آنها، تصویر امیدبخشی از جامعه ماست، امید به حضور کسان و گروههایی که در عین رویارویی با چالشهای طاقتفرسا و تنگناهای بازدارنده، چشماندازشان بهبودبخشی حال و آینده این سرزمین است.
فرصت دیدن این فیلم ها را از دست ندهید.
رخشان بنیاعتماد/ آذرماه ۹۵»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





