چندی پیش، رهبر معظم انقلاب پس از دیدن فیلم «ویلاییها»، از کارگردان این فیلم سینمایی قدردانی کردند.
به گزارش سینماسینما، «ویلاییها» روایتی تازه از همسران فرماندهان دفاع مقدس است که در شهرکی، اطراف جبهه، حوادث گوناگونی را تجربه و روزهای پراضطرابی را سپری میکنند و هر از گاهی با وقایع جنگ از جمله شهادت همسرانشان مواجه هستند.
این فیلم اولین تجربه کارگردانی منیر قیدی است که حالا مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته است.
داستان فیلم «ویلاییها» براساس خاطرات بانوی ایثارگر «طوبی عربپویان» همسر شهید «علیرضا نوری» و سایر همسران سرداران جنگ، که در این منطقه زندگی کردهاند، نوشته شده است.
«ویلاییها» نخستین تجربه سینمایى بانوى سینماگر «منیر قیدى» و تهیه کنندگی «سعید ملکان» است که با حمایت و مشارکت «بنیاد سینمایی فارابی» ساخته شد این فیلم در سى و پنجمین جشنواره فیلم فجر در هفت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست سیمرغ بلورین استعداد درخشان بهترین فیلم اولی، سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را کسب کند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «چ»، «کنعان»، «عطش»، «سلطان» و «ویلاییها» را آخر هفته در تلویزیون ببینید
- نمایش «ویلاییها» در بیروت
- تدارک تلویزیون برای نوروز/ نمایش ۱۳۳ فیلم سینمایی در تعطیلات
- نقدی بر «ویلایی ها» به بهانه پخش در نخستین جشن فیلم یزد/ قوس شطرنجی شخصیت
- آرایش در نزدیکى جبهه ها!
- سینماهای کشور ۲ روز تعطیل است
- واکنش جواد طوسی به یادداشت لیلی گلستان درباره ویلایی ها
- حرف های جالب کارگردان ویلایی ها درباره دولت احمدی نژاد
- بیانیه بنیاد سینمایی فارابی درباره ادامه اکران فیلم ویلاییها
- اعتراض شدید طباطبایی در آستانه پایین کشیده شدن ویلاییها از پرده سینما
- فیلمهای برگزیده تماشاگران تا پایان روز پنجم جشنواره
- چندسطر درباره دو فیلم جشنواره فیلم فجر/ ویلایی ها و نگار
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





