محمد احمدی تهیهکننده «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب از شرایط اکران این اثر گفت.
به گزارش سینماسینما، محمد احمدی تهیهکننده فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب که این روزها روی پرده سینماهاست درباره نحوه اکران این فیلم گفت: این فیلم از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باقی مانده بود و شرایط ما را مجبور کرد که در این بازه زمانی «به دنیا آمدن» را به نمایش بگذاریم چون میدانستیم که در آن زمان خوب اکران نمیشود و فیلم را نگه داشتیم اما بعد متوجه شدیم دیگر برای اکران آن دیر است و مجبور شدیم هرچه زودتر «به دنیا آمدن» را در این شرایط بد به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: البته من اعتقادی به فصل مرده اکران ندارم هرچند چنین شائبهای وجود دارد ولی هر فیلمی اگر از شرایط خوبی برخوردار باشد میتواند حتی در این زمان هم بفروشد. برای مثال در حال حاضر «سامورایی در برلین» در همین زمان توانسته فروش خوبی داشته باشد. یعنی فیلمی که به قصد گیشه ساخته شده باشد هر موقعی که اکران شود تماشاگران خاص خود را دارد.
احمدی تأکید کرد: واقعیت این است که «به دنیا آمدن» فیلم گیشه نیست هرچند باور دارم که فیلم خوب و سالمی است و ساختار، کارگردانی، بازیها خوب و… دارد و همه ارکان آن استاندارد هستند اما مساله این است که پتانسیل فروش بالا را ندارد. البته مطمئنم که اگر مخاطب به تماشای آن بنشیند حتماً از آن راضی خواهد بود چرا که یک فیلم اجتماعی جدی خوب است اما در مجموع فیلمی نیست که بگوییم هر زمان که اکران شود میتواند به فروش خوبی برسد و ما به این مساله آگاه بودیم به همین دلیل این فیلم حدود سه سال باقی ماند.
وی افزود: فیلمهای اجتماعی جدی شرایط اکران خوبی ندارند و شاید این موضوع نشأت گرفته از جامعه، سلیقه سینمادار، مخاطب و… باشد و در چنین شرایطی این فیلمهای طنز هستند که میتوانند به فروش خوبی برسند. البته قصد ما تنها این بود که فیلممان تنها رنگ پرده به خود بگیرد بلکه دوست داشتم شرایط خوبی برای فیلم مهیا کنیم چنانچه در حال حاضر مشغول انجام تبلیغات خوبی برای «به دنیا آمدن» هستیم چراکه دوست داریم فیلم دیده شود. من اگر میخواستم فیلم تنها رنگ پرده به خود بگیرد در این مدت ۳ مرتبه اکران آن را به تعویق نمیانداختم به طوری که ما ۲ بار با گروه سینمایی ماندانا قرارداد داشتیم و یک بار هم خواستیم در گروه آزاد آن را به نمایش بگذاریم ولی چون دیدیم شرایط خوبی بر اکران حاکم نیست انصراف دادیم. چون معتقد بودم این فیلم باید در فضای خوبی اکران شود و قطعاً شرایط خاص خود را خواهد داشت.
احمدی عنوان کرد: ما فکر کردیم ممکن است این زمان شرایط خوبی برای اکران باشد به ویژه اینکه سرگروه ما سینما فرهنگ است که باعث میشود این نوع فیلمها بهتر بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند به همین دلیل در این زمان برای اکران آن اقدام کردیم.
این تهیهکننده با اشاره به تبلیغات «به دنیا آمدن» اظهار کرد: ما در فضای مجازی تبلیغات نسبتاً خوبی داریم، پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هم آغاز شده است اما به دلیل کم لطفی شهرداری، تبلیغات شهری و بیلبورد نداریم. ضمن اینکه توان این را هم نداریم که بیلبورد تهیه کنیم نداریم.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن عبدالوهاب: سینمای مستند نیازمند پژوهشی گسترده در مورد تاریخ خود است
- زایش/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فروپاشی یک تصویر بینقص/ نگاهی به فیلم “به دنیا آمدن”
- روایت حیرانی/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فردای پس از ازدواج فیلمهای فردین
- گفتوگو با محسن عبدالوهاب، کارگردان «به دنیا آمدن»/ شکست آنجایی است که آدم از تجربههایش استفاده نکند
- اکران و نقد «به دنیا آمدن» در فرهنگسرای ارسباران
- یادداشت فخرالسادات محتشمیپور بر فیلم «به دنیا آمدن»/ دعای مادرانه برای پایانی شیرین
- ساکن طبقه متوسط/ گفتوگو با محسن عبدالوهاب، کارگردان «به دنیا آمدن»
- محمد احمدی : «قتل عمد» فیلم جنایی نیست/غریبهای که توسط یک هیولا به قتل میرسد
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت رخشان بنیاعتماد درباره «به دنیا آمدن»؛ از غرور و خوشحالی قد کشیدم
- نگاهی به مستند «طبرستانیها»/ تبادر اندیشه های خلاق
- نگاهی به دو مستند/ جهانی پُرنورتر با بانوان سرزمینمان
- نگاهی به یکی از مستندهای کارستان/ بنیانگذار محک؛ یک تصمیم تاریخی
- نگاهی به مستند «طبرستانیها»/ خمیرکردنِ آهن ِتفته!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟