نشست خبری فیلم «نگار» به تهیه کنندگی و کارگردان رامبد جواد در بامداد چهارشنبه در برج میلاد برگزار شد
به گزارش سینما سینما، در بامداد چهارشنبه (۱۳ بهمنماه) نشست مطبوعاتی فیلم نگار به تهیهکنندگی و کارگردانی رامبد جوان در برج میلاد برگزار شد که البته این نشست با توجه به حضور مانی حقیقی که در چند ماه گذشته چالشی را با خبرنگاران داشت، با حاشیههایی همراه بود. این حاشیهها و اشاره چند خبرنگار به اینکه به دلیل حضور مانی حقیقی در نشست ترجیح میدهند سوالات خود را از رامبد جوان در زمان دیگری بپرسند باعث شد مانی حقیقی بگوید: با کمال میل حاضرم درباره این موضوع با شما (اهالی رسانه) در اینجا یا هرجای دیگر بحث را ادامه دهم اما چون امشب برای فیلم رامبد جوان به اینجا آمدهام باید زمان آن را به وقت دیگری موکول کرد. با این حال معتقدم اگر این اتفاق بیفتد و شرایطی برای این گفتوگو به وجود آید هم سوءتفاهمها برطرف میشود و هم طرفین حرفهای خود را خواهند زد.
در ادامه رامبد جوان درباره چگونگی ساخت فیلم نگار که اثری متفاوت در کارنامه او محسوب میشود گفت: حدود سه چهار سال قبل موقعیتی در ذهنمان شکل گرفت و آن هم این بود که یک دختر در این دوره و زمانه حقش خورده شده و از آنجا که نمیتواند کاری از پیش ببرد و مدام بیتوجهی میبیند، کاری میکند که بتواند حقش را پس بگیرد. بر اساس این داستان و از آنجایی که عاشق سینمای اکشن هستم و لذت میبرم که روی پردهی سینما اتفاقات هیجانانگیز رخ دهد تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.
وی ادامه داد: احسان گودرزی فیلمنامهنویس این اثر که خیلی هم سینمایی نیست کمک و همراهم بود تا با کمک نگار جواهریان چند بار قصه این فیلم را نوشتیم و در نهایت به جایی رسید که از همکارانی که دوست داشتیم برای کار دعوت کنیم.
او همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلمش در گروه هنر و تجربه قرار گرفته است توضیح داد: شاید به این دلیل که کمی عجیب و غریب باشد در آن گروه انتخاب شده وگرنه خودم دلیل آن را نمیدانم.
جوان همچنین با خنده و شیطنت درباره پیشبینیاش برای جوایز جشنواره و نظر هیئت داوران گفت: داوران اگر باحال باشند یقیناً به این فیلم توجه خواهند کرد و اگر باحال نباشند کمتر توجه میکنند اما این داورانی که من دیدم خیلی باحال هستند.
کارگردان فیلم نگار همچنین درباره انتظاری که از بازخورد تماشاگران در سینمای رسانهها و منتقدان داشت بگوید و این که بر اساس این بازخوردها چه تصمیمی برای اکران و نحوه فیلمش دارد اظهار کرد: هنوز به طور دقیق نمیدانم چون این اولین باری بود که فیلم را با کسانی میدیدم که هیچچیز از آن نمیدانستند. البته چند سال پیش برای تست تصویر فیلم را در سینما کوروش دیدیم و چند نفری که همراهم بودند بدون اطلاع از داستان با فیلم ارتباط برقرار کردند.
او ادامه داد: البته برایم نظر اهالی رسانه اهمیت زیادی دارد و هنوز باید ببینم بازخوردها چگونه خواهد بود.
در این نشست نگار جواهریان و مانی حقیقی (بازیگر)، بهرام بدخشانی (مدیر فیلمبرداری)، وحید مقدسی (طراح صحنه) و احسان گودرزی (فیلمنامهنویس) هم حضور داشتند و رامبد جوان هم در ابتدای این نشست برای کم کردن حاشیهها به خبرنگاران گفت: نمیدانم بین شما و مانی چه اتفاقی افتاده و ترجیح میدهم که ندانم اما الان به عنوان کارگردان و تهیهکننده نگار اینجا هستم و میخواهم فقط در اینباره صحبت کنیم.
جوان بیان کرد: من خیلی سال است که در سینما هستم و همه را در سینما میشناسم و بیشتر آن چیزی را که بسیاری فکر میکنند میشود را انجام میدهند. عرشا اقدسی اجرای بدلکاری این فیلم را انجام داد و پیش از این هم با او همکاری کرده بودهام و حتی برای آنکه از این جنس در فیلم بعدی استفاده کنیم، صحبت کردیم.
او ادامه داد: ما در برخی از بخشها طراحی صحنه کردیم و دکور زدیم. برای مثال در بخشهایی از فیلم که نگار جواهریان دو بار در یک وضعیت دیده میشود صحنههایی هستند که کارگردانان دیگر فکر میکنند اگر آن را انجام بدهند باید به CGI بروند پس از کنار آن میگذرند اما به عقیده من سینما بدون این اتفاقات دچار یکنواختی میشود.
مانی حقیقی نیز درباره اینکه چطور تصمیم گرفت که در این فیلم ایفای نقش کند توضیح داد: وقتی که فیلمنامه را خواندم داشتم به این فکر میکردم کسی که بخواهد در سینمای ایران چنین ریسکی را کند عجیب است. به همین دلیل باورم نمیشد که کسی بخواهد این کار را انجام دهد. من نیز حاضر بودم در یک فیلم بد بازی کنم اما در چنین فیلمی نیز باشم. من هرچه بیشتر فیلم نگار را میبینم بیشتر متوجه استحکام استخوانبندی آن میشوم.
در بخش پایانی این نشست سوالی از نگار جواهریان درباره بازی در نقشهای اکشن که در سینمای ایران برای زنان مرسوم نیست پرسیده شد گفت که او با اشاره به رویا نونهالی و نقشهای قبلی او در این باره گفت: بازی در چنین نقشهایی بسیار لذتبخش است.
البته این پاسخ جواهریان با حرفهای رامبد جوان نیمهکاره ماند که گفت با اشاره به صحنههای پرت شدن جواهریان در بخش اکشن فیلم (با خنده و شوخی) گفت: خیلی لذت دارد که همسر آدم اینطور به گوشهای پرت شود و این تخیل سینما خیلی جذاب است.
جوان همچنین درباره پیشبینیاش درباره فروش این فیلم در اکران عمومی گفت: من تاکنون سه فیلم ساختهام که هرسه برای دیگران بوده و خیلی هم فروخته است. این یکی را برای خودم ساختم که احتمالاً فروشی نخواهد داشت اما با وجود اینکه از صفر تا صد را خودم هزینه کردهام خوشحالم کاری را کردم که دلم میخواست.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- گزارشی از موقعیت سینمای ایران در فرانسه به مناسبت اکران فیلم «تفریق»
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





