در شصتمین دوره جشنواره لایپزیگ چهار فیلم از فیلمسازان ایرانی به نمایش درآمد.
به گزارش سینماسینما، شصتمین دوره جشنواره فیلم های مستند و انیمیشن لایپزیگ که از معتبرترین جشنواره های مستند و انیمیشن دنیاست، جایزه کبوتر زرین بهترین فیلم مستند و انیمیشن بلند را به “لیسو، یک قصه رومانیایی” ساخته آنا دومیترسکو اعطا کرد و دو تقدیرنامه نیز به فیلم هایی از سوییس و هلند تعلق گرفت.
در بخش مسابقه فیلم های کوتاه مستند و انیمیشن که “یال و کوپال” شیوا صادق اسدی و “دی زنگرو” ساخته احسان قریب و محصول کانادا حضور داشتند، جایزه کبوتر زرین به “دی زنگرو” و فیلمی پرتغالی داده شد.
مرتضی اتابکی هم جایزه بهترین فیلم با موضوع بهداشت محل کار را برای “بیگانه” محصول ترکیه دریافت داشت. فیلم “تونل” ساخته مریم کشکولی نیا در بخش ویژه انیمیشن و فیلم های “آوانتاژ” ساخته محمد کارت و “خاطره بازتابی یک زبان” ساخته آرش اخگری و محصول کانادا در بخش غیر رقابتی سینمای بین الملل و “معتمد” ساخته مسیح پارسایی و محصول آلمان نیز در بخش فیلم های کوتاه آلمان به نمایش درآمده بودند.
منبع: سینه ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- صدور پروانه ساخت برای چهار اثر سینمایی و سه اثر غیرسینمایی
- پیشکسوت کشتی: سریال یاغی خانواده کشتی را آزرده خاطر کرد
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- قد میکشم، پس هستم/ نگاهی به سریال «یاغی»
- علفزاری دیگر/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- اعلام نامزدهای بخش سینمای بیست و یکمین جشن حافظ
- فیلمنامه «شنای پروانه» از اسپانیا جایزه گرفت
- نمایش مستند «پیله» ساخته محمد کارت در تلویزیون
- بلیتهای جشنواره شانگهای تا ۲۰ برابر قیمت فروخته میشود
- آرش آقابیک، متخصص جلوههای ویژه، در گفتوگو با سینماسینما مطرح کرد/ نگاه سادهانگارانه به این حرفه باید تغییر کند
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





