مدیر چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم کن معتقد است: با سخنرانی اصغر فرهادی در مراسم افتتاحیه، نمایش ۵ فیلم از ایران در بخشهای مختلف جشنواره و برنامهای که قرار است برای عباس کیارستمی برگزار شود، سینمای ایران در این دوره حضور پررنگی دارد.
به گزارش سینماسینما، امیر اسفندیاری گفت: در این دوره ۹ کمپانی شامل فیلمیران، الی ایمیج، آریا صنعت تخیل، پرشن فیلم دیستیری بیوشن، ال ای فیلم پروآل، آوای هنر سلامت، فجر اینترنشال فیلم فستیوال، موسسه آوینی و بنیاد سینمایی فارابی زیر چتر سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن فعالیت میکنند و مذاکرات برای فروش و عرضه محصولاتشان در حال انجام است.
وی ادامه داد: ۸ نمایش فیلم شامل «آپاندیس»، «لینا»، «ویلاییها»، «مادری»، «سارا و آیدا»، «برگ جان»، «یوا» و «کلیله و دمنه» در بازار داریم که برنامه آنها در مجله اسکرین تبلیغ شده و در ستونهای تبلیغاتی بازار نیز اطلاع رسانی شده است.
اسفندیاری درباره حضور ایران در این دوره با توجه به موفقیتی که در دوره گذشته داشته است، گفت: امسال هم ۵ فیلم از ایران در بخشهای مختلف حضور دارد که امیدواریم موفق باشند.باعث افتخار است که اصغر فرهادی کارگردان شناخته شده سینمای ایران به عنوان نمایندهای از سینمای ما جشنواره را افتتاح کرد و حضورش بازتاب وسیعی داشته است.
این کارشناس سینمایی ادامه داد: قرار است فیلم «۲۴ فریم» عباس کیارستمی هم نمایش داشته باشد و احمد کیارستمی و احتمالا یکی دو نفر دیگر از دوستان ایشان هم از ایران حضور داشته باشند.
وی با اشاره به عدم حضور زندهیاد علی معلم در این دوره جای او را بسیار خالی عنوان کرد و گفت: خاطرات بسیار زیادی از او در جشنوارههای مختلف دارم. ضمن آنکه آقای معلم، عضو سیفژ هم بود و در این دو روز افرادی از سیفژ آمدند و خیلی ابراز ناراحتی و همدردی کردند. نبودن ایشان که پر از شور زندگی بود همچنان خیلی غیر قابل باور است و نبودش احساس میشود.امیدوارم در هفته جاری روزی را به یاد علی معلم در چتر سینمای ایران جمع شویم و یادش را گرامی بداریم.
اسفندیاری که معاونت دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر را عهدهدار بوده است درباره تبلیغات دوره آینده جشنواره در بازار کن و مستقل بودن دوره ۳۶ اظهار کرد: اینکه منتظر باشیم و کاری نکنیم منطقی نیست. اما فکر میکنم دوره آتی جشنواره مستقل برگزار شود و تنها ممکن است زمانش تغییر کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهارات امیر اسفندیاری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی فجر
- «هامون»؛ فیلمی که پوستر نداشت/ افتتاح نمایشگاه پوستر فیلمهای دهه ۶۰ و ۷۰ در جشنواره جهانی فیلم فجر
- بازار جشنواره جهانی فجر چگونه برگزار میشود؟
- بیانیههای گلایهآمیز «مستندسازان»/ جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان/ پاسخ امیر اسفندیاری
- ضیافت سینمای ایران در هفتادمین جشنواره بینالمللی فیلم برلین برگزار شد
- امیر اسفندیاری داور جشنواره روسی شد
- در تودیع یک مدیر ۲۰ سالهی سینما چه گذشت؟
- در اولین جلسه شورای عالی بینالملل سینمای ایران چه گذشت؟
- گزارش سینماسینما از تغییرات در بخش بینالملل بنیاد سینمایی فارابی/ مدیری که بعد از ۲۰ سال رفت و جوانی که عهدهدار امور شد
- تغییر معاون امور بینالملل فارابی پس از ۲۰ سال/ اسفندیاری رفت، فریدزاده منصوب شد
- مهمانهایی از ۷۸ کشور به جشنواره جهانی فیلم فجر میآیند/ انتخاب ۱۲۰ فیلم برای ۱۲ بخش
- «نفس» چطور راهی اسکار شد؟/ گفتوگوی سینماسینما با امیر اسفندیاری درباره انتخاب فیلم آبیار
- «نفس» نماینده سینمای ایران در نودمین دوره جوایز اسکار شد
- اختصاصی سینماسینما/ تشریح جزئیات انتخاب نماینده ایرانی اسکار ۲۰۱۸/ اسفندیاری: توقع بیش از حد نداشته باشیم
- «مربع هفتاد ضلعی کن»/ گزارشی از هفتادمین جشنواره فیلم کن/ فیلم به فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





