به گزارش سینماسینما، فریبرز کریمی کارگردان نمایش «بهار شکنی» در خصوص چگونگی اجرای این نمایش، در گفتوگویی گفت: ایده اجرای نمایش «بهار شکنی» سه سال پیش شکل گرفت؛ در همان زمان قصد اجرای این نمایش را داشتیم، اما به دلایلی اجرای نمایش «بهار شکنی» به تعویق افتاد.
این کارگردان اظهار کرد: سال گذشته نمایش «نقاشی اشر» نوشته محمدحسین معارف را در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا کردم و همزمان نمیتوانستم دو نمایش را روی صحنه ببرم؛ به همین دلیل یک سال صبر کردم تا نمایش «بهار شکنی» در سالن مولوی اجرا شود.
وی در خصوص اجرای نمایش «بهار شکنی» در سالن تئاتر مولوی بیان کرد: من دانش آموخته دانشگاه تهران هستم و علاقه زیادی به اجرای نمایش «بهار شکنی» در تئاتر مولوی داشتم. مدل و شیوه اجرای نمایش و دو سویه بودن آن سبب شد تا سالن مولوی را برای اجرا انتخاب کنم؛ سالن مولوی ویژگیهای مناسبی برای اجرای نمایش «بهار شکنی» داشت.
کریمی با اشاره به اینکه پیش از این نمایش «بهار شکنی» را با زمان کوتاه تری اجرا کردیم، بیان کرد: نمایش «بهار شکنی» درباره فراموشی است و این فراموشی از حافظه و خاطرات شروع و به فراموشی در زبان و عشق میرسد. حال اگر این فراموشیها همزمان باشد، چه اتفاقی میافتد؟ اینها پیچیدگیهایی است که در نمایش «بهار شکنی» رخ میدهد.
کارگردان نمایش «بهار شکنی» درخصوص انتخاب بازیگران خود گفت: ما در سال ۱۳۸۷ وارد دانشگاه شدیم و گروه خود را تشکیل دادیم و با هم کارهای مختلفی را روی صحنه بردیم، من براساس ویژگیهای اجرا بازیگران را انتخاب میکنم و معمولاً از بازیگران گروه در اجراها استفاده و از بازیگران جدید هم برای نمایشها دعوت میکنم.
وی تصریح کرد: نمایش «بهار شکنی» سلبریتی ندارد، اما از اولین روزهای اجرا استقبال مخاطبان بسیار خوب بود و فکر میکنم در روزهای پایانی نیز نمایش دو اجرایی شود.
محمد حسین معارف نویسنده و مونا احمدی، احسان بهلولی، نوید فیاض و پرستو قربانی بازیگران نمایش «بهار شکنی» هستند. «بهار شکنی» تا تاریخ ۲۲ مهرماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی به اجرا میپردازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود