به گزارش سینماسینما، فریبرز کریمی کارگردان نمایش «بهار شکنی» در خصوص چگونگی اجرای این نمایش، در گفتوگویی گفت: ایده اجرای نمایش «بهار شکنی» سه سال پیش شکل گرفت؛ در همان زمان قصد اجرای این نمایش را داشتیم، اما به دلایلی اجرای نمایش «بهار شکنی» به تعویق افتاد.
این کارگردان اظهار کرد: سال گذشته نمایش «نقاشی اشر» نوشته محمدحسین معارف را در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا کردم و همزمان نمیتوانستم دو نمایش را روی صحنه ببرم؛ به همین دلیل یک سال صبر کردم تا نمایش «بهار شکنی» در سالن مولوی اجرا شود.
وی در خصوص اجرای نمایش «بهار شکنی» در سالن تئاتر مولوی بیان کرد: من دانش آموخته دانشگاه تهران هستم و علاقه زیادی به اجرای نمایش «بهار شکنی» در تئاتر مولوی داشتم. مدل و شیوه اجرای نمایش و دو سویه بودن آن سبب شد تا سالن مولوی را برای اجرا انتخاب کنم؛ سالن مولوی ویژگیهای مناسبی برای اجرای نمایش «بهار شکنی» داشت.
کریمی با اشاره به اینکه پیش از این نمایش «بهار شکنی» را با زمان کوتاه تری اجرا کردیم، بیان کرد: نمایش «بهار شکنی» درباره فراموشی است و این فراموشی از حافظه و خاطرات شروع و به فراموشی در زبان و عشق میرسد. حال اگر این فراموشیها همزمان باشد، چه اتفاقی میافتد؟ اینها پیچیدگیهایی است که در نمایش «بهار شکنی» رخ میدهد.
کارگردان نمایش «بهار شکنی» درخصوص انتخاب بازیگران خود گفت: ما در سال ۱۳۸۷ وارد دانشگاه شدیم و گروه خود را تشکیل دادیم و با هم کارهای مختلفی را روی صحنه بردیم، من براساس ویژگیهای اجرا بازیگران را انتخاب میکنم و معمولاً از بازیگران گروه در اجراها استفاده و از بازیگران جدید هم برای نمایشها دعوت میکنم.
وی تصریح کرد: نمایش «بهار شکنی» سلبریتی ندارد، اما از اولین روزهای اجرا استقبال مخاطبان بسیار خوب بود و فکر میکنم در روزهای پایانی نیز نمایش دو اجرایی شود.
محمد حسین معارف نویسنده و مونا احمدی، احسان بهلولی، نوید فیاض و پرستو قربانی بازیگران نمایش «بهار شکنی» هستند. «بهار شکنی» تا تاریخ ۲۲ مهرماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی به اجرا میپردازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت


فریبرز کریمی کارگردان تئاتر گفت: نمایش «بهار شکنی» سلبریتی ندارد، اما از اولین روزهای اجرا استقبال مخاطبان بسیار خوب بود.


