سینماسینما، علی پاکزاد- غلام رضا موسوی تهیه کننده مطرح سینما گفت:« عقیده دارم که مسئولان جشنواره در بحث سینمای رسانه بسیار خوب عمل کرده اند. به این دلیل که در پردیس ملت دوستان منتقد و روزنامه نگار می توانند به خوبی و با کیفیت بسیار بالا فیلم ها را مشاهده کنند. برج میلاد کیفیت نمایش و صدای مطلوبی ندارد. اصلا آن جا سالن سینما نیست. قطعا هنرمندان و صاحبان آثار نیز در زمان اکران فیلم مورد نظر حضور پیدا میکنند و بچه های مطبوعات به همراه هنرمندان در یک فضای مناسب فیلم ها را میبینند.»
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینمای ایران مراسم قرعه کشی فیلم های جشنواره فجر را گامی مثبت ارزیابی کرده است. او همچنین ایجاد سینمای رسانه را برای روزنامه نگاران و منتقدان را هم از نکات و تصمیم گیریهای مثبت جشنواره فجر می داند.
موسوی درباره جشنواره سی و ششم گفت:«جشنواره فجر و نوع برگزاری آن در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض تهیه کنندگان و کارگردانان سینما بوده است. اما فکر می کنم امسال و با برگزاری مراسم قرعه کشی و مشخص شدن سانس های نمایش فیلم ها در جشنواره باعث شد که دیگر کسی نسبت به اکران فیلم و زمان آن در جشنواره اعتراض نداشته باشد. سینما و جشنواره یک نمایش است. هر کاری که بتواند این نمایش را بهتر در جامعه ارائه دهد مثبت خواهد بود.»
او ادامه داد:«عقیده دارم که مسئولان جشنواره در بحث سینمای رسانه بسیار خوب عمل کرده اند. به این دلیل که در پردیس ملت دوستان منتقد و روزنامه نگار می توانند به خوبی و با کیفیت بسیار بالا فیلم ها را مشاهده کنند. برج میلاد کیفیت نمایش و صدای مطلوبی ندارد. اصلا آن جا سالن سینما نیست. قطعا هنرمندان و صاحبان آثار نیز در زمان اکران فیلم مورد نظر حضور پیدا خواهند کرد و بچه های مطبوعات به همراه هنرمندان در یک فضای مناسب فیلم ها را خواهند دید. همه به برج میلاد عادت کرده اند. اما اگر منطقی فکر کنیم و ببینیم متوجه می شویم که پردیس ملت نیز شرایط خوبی دارد. به هر حال منتقدان و روزنامه نگاران باید روی کیفیت و نمایش فیلمها حساسیت زیادی داشته باشند.»
موسوی درباره عدم حضور فیلم «موریانه» در بخش مسابقه جشنواره گفت:«به هر حال من فیلم هایی که انتخاب شده است را ندیده ام. امکان اینکه بعضی فیلم ها بدون ضوابط وارد جشنواره شده باشد هست. اما تمام این کسانی که در هیات انتخاب حضور داشتند سلیقه خاص خودشان را دارند. قطعا به احترام جشنواره فیلم «موریانه» را ارائه دادم. فیلم ما برای جشنواره های دیگری ساخته شده است. خبرهای خوبی از این فیلم در سال ۲۰۱۸ خواهید شنید.البته اکنون در حال انجام کار جدیدی هم هستیم. هر زمانی که قطعی شد اعلام خواهیم کرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری