مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی و کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه بسیاری از گروه های انیمیشن سازی در حال فروپاشی هستند از توقف تولید یک سریال به دلیل کمبود بودجه خبر داد.
به گزارش سینماسینما، محمدامین همدانی درباره سریال هایی که در خانه انیمیشن تولید می شود، بیان کرد: تولیدات سریالی ما تحت عنوان برند «صبیان» با یک فرایند تولید صنعتی رخ می دهد که از جمله ویژگی های این صنعتی بودن سرعت بالا، کیفیت مناسب و قیمت رقابتی است به نحوی که سرمایه گذاران خصوصی به سمت این مجموعه ها آمده اند.
مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی درباره اینکه این انیمیشن ها هنوز نتوانسته اند به اندازه کافی مخاطب کودک را جذب کنند، اظهار کرد: مجموعه «اتل متل یه جنگل» در سال ۹۴ پخش شد و طبق گزارش های صداوسیما به عنوان بهترین انیمیشن کل شبکه های سیما شناخته شد. انیمیشن «ساختمان گلها» کارکرد دیگری داشت، داستان این مجموعه بیشتر به سبک زندگی می پرداخت و محتوا محور بود که البته باز هم کارکتر حسنا که در این مجموعه داشتیم بسیار مورد اقبال واقع شد و حتی از حوزه های تجاری سازی و لوازم التحریر نیز از این انیمیشن استقبال شد که امسال این مساله کمی دیر اتفاق افتاد و چندان موفق نبودیم ولی درخواست های زیادی برای حق رایت این کاراکتر داشتیم.
همدانی اضافه کرد: همچنین ما سریال «تندر» را داشتیم که بعد از تولید حدود بیست و چند قسمت چند روز پیش ساخت آن متوقف شد چون بالغ بر یک و نیم میلیارد هزینه شده و سازمان صداوسیما که خودش این انیمیشن را سفارش داده پرداختی انجام نداده است. فکر می کنم هنوز اهمیت انیمیشن خیلی جا نیفتاده است اگرچه که رسانه ها حمایت می کنند اما هنوز انیمیشن پدیده ای لوکس تصور می شود.
وی بیان کرد: انیمیشن زبان مکالمه ما با نسل بعدی است و به نظرم به بلوغ بیشتری نیاز داریم تا متوجه اهمیت انیمیشن شویم. اکنون در حوزه سریال با مشکل بودجه مواجهیم چون فیلمنامه های زیادی در این حوزه وجود دارد اما مساله کمبود بودجه داریم که به این ترتیب نمی توان آنها را ساخت.
همدانی در پایان عنوان کرد: تیم های زیادی در حال از هم پاشیدن هستند تیم هایی که بیش از ۱۰ سال است در حوزه انیمیشن فعالیت حرفه ای دارند ولی به دلیل مسایل و مشکلات مالی در حال ورشکستگی و انحلال هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- چرا ایران هنوز کارشناسی انیمیشن ندارد؟
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
- رونمایی از تیزر مجموعه انیمیشن «رویاهای رنگی»
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جایزه جشنواره انسی برای انیمیشن ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





