«سم مندس» نویسندگی و کارگردانی درامی درباره جنگ جهانی اول به تهیهکنندگی «استیون اسپیلبرگ» را بر عهده خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، «سم مندس» کارگردان برنده اسکار انگلیسی پس از ساخت دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از مجموعه فیلمهای «جیمز باند»، اینبار برای ساخت درام جنگی «۱۹۱۷» پشت دوربین رفته و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی مشترک این فیلم را نیز با «کریستی ویلسون» عهدهدار است.
«استیون اسپیلبرگ» با کمپانی «Amblin Partners» تهیهکنندگی فیلم «۱۹۱۷» را بر عهده دارد و بر اساس قرارداد تا ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سینمایی سرمایهگذاری میکند. همچنین قرار است این فیلم از دسامبر ۲۰۱۹ از طریق کمپانی یونیورسال پیکچرز توزیع شود.
«سم مندس» در ساخت دو فیلم نخست خود با «اسپیلبرگ» همکاری داشته است. زمانی که «اسپیلبرگ» مدیریت کمپانی «دریم ورکس» را بر عهده داشت، دو فیلم «زیبای آمریکایی» محصول ۱۹۹۹ و برنده اسکار بهترین فیلم و همچنین درام گانگستری «جادهای به سوی تباهی» محصول ۲۰۰۲ با بازی «تام هنکس» هر دو به کارگردانی «سم مندس» ساخته شد.
«استیون اسپیلبرگ» درباره همکاری در این پروژه سینمایی گفت: کمپانی ما از ساخت اولین فیلم «مندس» همواره خانه او بوده است و من از این که دوباره با وی در فیلمهای بسیار جسورانه و بلندپروازانهاش همکاری خواهیم داشت خوشحالم.
«سم مندس» پس از ساخت دو فیلم «شبح» و «سقوط آسمانی» از مجموعه فیلمهای «جیمز باند» اعلام کرد که دیگر فیلمی از این مجموعه را کارگردانی نخواهد کرد و قرار است قسمت جدید این فیلم اکشن را «دنی بویل» کارگردانی کند.
«سقوط آسمانی» در سال ۲۰۱۲ با ثبت فروش ۱/۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروشترین فیلم «جیمز باند» فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت. فیلم «شبح» نیز در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری رسید.
«مندس» در دو سال اخیر بیشتر زمان خود را صرف تئاتر کرده و چندین اثر از جمله نمایش بسیار موفق «فریمن» را در تئاتر «رویال کورت» و «وِست اِند» لندن به روی صحنه برده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد





