بازیگر نقش «مرد آهنی» جدیدترین فردی است که در پاسخ به نظر مارتین اسکورسیزی مبنی بر این که فیلمهای مارول «سینما نیست»، صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، نظر مارتین اسکورسیزی پس از این که دنیای مارول را با پارکهای موضوعی مقایسه کرد، واکنشهای مختلفی را برانگیخته است. وی گفته بود این سینما نیست چون سعی ندارد تا احساسات و تجربیات روانشناسانه را از فردی به فرد دیگر منتقل کند.
اکنون داونی جونیور در گفتو گویی رادیویی گفته است که نظر اسکورسیزی را محترم میشمارد.
بازیگر «مرد آهنی» در این مصاحبه گفت: من از نظر اسکورسیزی تقدیر میکنم زیرا میدانم این فیلمها شبیه هیچ چیز دیگری نیست؛ ما به همه چشماندازهای مختلف نیاز داریم تا بتوانیم به دل سینما برسیم.
وقتی مصاحبه کننده سعی کرد او را به حرف بیشتر وادار کند و گفت به نظر میرسد دارد خیلی مهربانانه با نظر اسکورسیزی برخورد می کند و افزود که آیا وقتی او گفت این سینما نیست به آنها توهین شد؟
داونی جونیور گفت: نه واقعا. اگر کسی بگوید «آیرون من» سینما نیست، آیا چیزی عوض میشود؟ نه چون برای من این سینماست.
این بازیگر افزود: در مورد فیلمهای ژانر چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و من خیلی خوشحال هستم که بخشی از این مشکل باشم البته اگر چنین چیزی مشکل باشد؛ چون نمیشود این فرم هنری سینمایی را نادیده گرفت.
وی افزود: به هر حال عجیب است که مثل یک هیولا وارد شوی و رقابت را به شیوهای نمایشی از بین ببری، این هم یک پدیده است.
بعد وی از استرن که مصاحبه کننده بود، پرسید آیا تو فکر میکنی که اسکورسیزی از فیلمهای مارول ناراحت است و پاسخ وی این بود که بله من این طور فکر میکنم.
در پاسخ به انتقاد اسکورسیزی جیمز گان کارگردان «محافظان کهکشان» پیشتر گفته بود از این حرف غمگین شده و ساموئل ال. جکسون هم گفته بود ممکن است همه از فیلمهای اسکورسیزی خوششان نیاید.
این در حالی است که هفته پیش دیزنی در کمپین معرفی و تبلیغات برای فیلمهایش در رقابت اسکار امسال، بازی رابرت داونی جونیور در «انتقامجویان: آخر بازی» را در این کمپین قرار نداد و این بازیگر نیز از هوادارنش خواسته بود به این موضوع واکنش نشان ندهند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





