خانواده بزرگ سینما درحال تکاپو برای آماده شدن برای بزرگترین جشن سینمایی ایران هستند . به گزارش سینما سینما ، به این بهانه سری به دفتر علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «دراکولا» رفتیم و گفتگویی مفصل با این تهیهکننده فعال سینمای ایران زدیم.
آقای سرتیپی امسال چه فیلمهایی برای حضور جشنواره فیلم دارید؟
سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران را برای جشنواره امسال تهیهکنندگی کردم که طی دو، سه روز آینده فیلمبرداری آن به اتمام میرسد. فیلم دیگری که من به عنوان پخش کننده فیلم هستم، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است که برای نمایش در سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر آماده است.
امسال دهه جشنواره را از افراد تئاتری انتخاب کردند نظرتان درباره محمد حیدری دبیر جشنواره امسال و تعامل وی با سینماگران چیست؟
محمد حیدری فردی باهوش از لحاظ اجرایی است و با توجه به دو سالی که وارد سینما شده تعامل خوبی با سینماگران داشته و میتوان گفت گروه خوبی هم آورده و به نظر میرسد که امسال جشنواره خوبی به لحاظ کیفیت و کمیت پیش رو داریم.
چون من پخش کننده و بعضی از فیلمها هستم تعدادی از فیلمها را دیدم و به نظرم فیلمهایی با کیفیت خوبی بودند.
با توجه به اینکه امسال هیئت انتخاب فیلمها برای جلوگیری از ایجاد حاشیه، معرفی نشدند، شما با این موضوع موافق هستید؟
از یک لحاظ شاید خوب باشد از این نظر که دوستی و رفیق بازی و این مسائل بر روی انتخابها تأثیر نگذارد، اما متأسفانه سینمای ایران نمیشه چیزی مشخص نباشد.
خود من در حال حاضر حضور تعداد زیادی از افرادی که در هیئت انتخاب هستند اطلاع دارم و در واقع میتوان گفت همه دستاندرکاران و عوامل فبلمها از این موضوع با خبرهستند و خودشان شاید اینجوری فکر میکنند که کسی اطلاع ندارد. اما در هر حال خود سینما همه چیز را بزرگ میکند و نمایش میدهد و چیزی مخفی نمیماند.
حاشیه و حاشیهسازی هم جز ارکان اصلی سینما شده در چند سال گذشته، این حاشیهسازیها چقدر به نفع سینمای ایران شده تاکنون؟
به نظر من حشایه در ذات سینما است و برای اینکه فیلم مطرح شود برایش حاشیه سازی میکنند اما حاشیه هم در نهایت به طور محدود جواب میدهد، یعنی در جشنوارهها در سالهای مختلف شما دیدید که به خاطر همین حاشیهها، برای تماشای فیلم صف میبندند اما در اکران عمومی فیلم شکست میخورد، همین امسال ما «مارادونا» را داشتیم که به سالنهای فوقالعاده کشید، اما در اکران عمومی موفق نبود. در نتیجه این حاشیهها در دوران جشنواره جواب میدهد.
پردیس سینمایی کوروش سال گذشته، به عنوان بهترین سینمای جشنواره معرفی شد، امسال چه خدماعت و چه برنامههایی را برای مردم ارائه میدهید؟
ما ۶سالن سینما که در یک طبقه است را در اختیار جشنواره قرار دادیم، امسال رودی روی عوامل فیلمها با مردم را بیشتر میکنیم و در همه سالنها اطلاع رسانی در خصوص فیلمها و موضوعهای آن را در اختیار مردم قرار میدهیم. همچنین سالنهای سینمای دیگر امکان نمایش یک فیلم در ۲ یا ۳ سالن به طور همزمان ندارد و ما این امکان را برای مخاطبان خود داریم و امیدواریم امسال هم با توجه به ارائه خدمات خوب کیفیت سیستم صدا و تصویر، بتوانیم بهترین سینمای جشنواره شویم.
منبع : باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- علی سرتیپی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی ویاودیها شد
- تاخیر یک هفتهای در اکران «شب طلایی» حاتمیکیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





